VM i Qatar

MJLee

Trådstartare
Har inte sett någon diskussion om VM som pågår just nu. Jag äcklas av hur Qatar köpte VM och hur korrupt FIFA är. Gianni Infantino var fruktansvärt pinsam i sitt osammanhängande lovordande av Qatar. Från alla vinklar är det en katastrof, mänsklig och miljömässig.

Med det sagt, nu har den sparkat igång och det är trots allt VM. Fullt av överraskningar (Wales spelar oavgjort USA), till dagens chock
Saudiarabien spöade Argentina som inte förlorat en internationelol match på, jag tror det är 36. Önskar bara att det var vilket annat blåbär än SA

Eftersom Sverige inte är med, vilka hejar ni på? Själv bultar nog mitt hjärta lite med Kanada. FIFA har blivit lite galna kan jag tycka, inte bara med VAR, utan även att plötsligt ska det spelas varenda sekund på tilläggstid när inte bollen varit i spel. Alltså de lägger till 10-15 minuter varje match känns det som.
 
Jag bojkottar allt som har med VM att göra av de anledningar du tar upp.
Men precis allt är svårt att undvika och är det ngn mer än jag där tanken kom upp hur mkt Argentina fick betalt för att förlora mot Saudiarabien.

Det var den första tanken som slog mig. Messi har de ju redan köpt.
 
Jag har inte tittat på någon match och kommer inte titta på någon, men jag kollar resultaten lite via Google. Som varje gång det är något stort fotbollsmästerskap (nu senast EM damer) så har vi en tävling/betting på jobbet om vem som är närmast på att gissa resultatet. Pga situationen i Qatar beslutades det att det denna gången inte skulle samlas in pengar för en vinstpool, utan att anmälningsavgiften istället skulle skänkas till valfri välgörenhetsorganisation (och vinsten blir istället en "pokal" som hittades/slängdes ihop i någons garage). Jag deltar, men delvis för att det är kul att se att det ändå kan gå hyfsat bra för mig som endast har sett en enda hel fotbollsmatch i hela mitt liv - till skillnad från vissa andra som deltar som ser hur mycket fotboll som helst och läser på en massa inför sina gissningar.
 
Jag är sportintresserad, med specialintresse för fotboll och ishockey.
Jag kommer (förmodligen) inte se en minut fotboll från Qatar-VM.

Och nej, det beror inte på hur korrupt FIFA är, eller att arrangörslandet har köpt sin plats.
Det är värre än så. Det beror på att jag inte har nån TV, och inte ämnar skaffa någon sådan under VM.
 
Jag är sportintresserad, med specialintresse för fotboll och ishockey.
Jag kommer (förmodligen) inte se en minut fotboll från Qatar-VM.

Och nej, det beror inte på hur korrupt FIFA är, eller att arrangörslandet har köpt sin plats.
Det är värre än så. Det beror på att jag inte har nån TV, och inte ämnar skaffa någon sådan under VM.

Dator?
 
Ah, jag har kollat lite och det är alltid streamat direkt
Sorry, ingenting streamat är på riktigt direkt.
Det laggar en tre-fyra-fem sekunder, och bara vetskapen om det gör att det plötsligt inte spelar nån roll för mig. Då kan jag lika gärna se det se'n, vilket inte brukar inträffa alls.
 
Tittar lite grann och återigen anser jag att SVT är mycket bättre på sport än övriga kanaler
Och varför dessa tilläggs minuter där 8 minuter dessutom inte är 8 minuter utan typ 14
Har de en alternativ tideräkning i fotboll
Matcherna är väl långa nog ändå
 
Av okänd anledning har jag hamnat på tsn (Kanada) och de kommer ha en 3 och en halv timmers försnack imorgon. Ska försöka kolla lite på den. Bara för att det är första gången Kanada någonsin har kvalificerat sig (nästa VM räknas inte eftersom de får en direktbiljett som en av två världnationer).
 
Är inte intresserad av fotboll men hade önskat att fler hade låtit bli att titta med tanke på den diskriminering och begränsade yttrandefrihet som råder i Qatar.
En ”fördel” med sändningarna är dock reportagen om allt sånt de gör, samt tar upp det regelbundet i studion. Vet flera som inte visste hur illa det var förrän de såg det, så kanske (höga förhoppningar, jag vet) att det blir större press på FIFA när det gäller värdland framöver.
 
Har inte sett någon diskussion om VM som pågår just nu. Jag äcklas av hur Qatar köpte VM och hur korrupt FIFA är. Gianni Infantino var fruktansvärt pinsam i sitt osammanhängande lovordande av Qatar. Från alla vinklar är det en katastrof, mänsklig och miljömässig.

Med det sagt, nu har den sparkat igång och det är trots allt VM. Fullt av överraskningar (Wales spelar oavgjort USA), till dagens chock
Saudiarabien spöade Argentina som inte förlorat en internationelol match på, jag tror det är 36. Önskar bara att det var vilket annat blåbär än SA

Eftersom Sverige inte är med, vilka hejar ni på? Själv bultar nog mitt hjärta lite med Kanada. FIFA har blivit lite galna kan jag tycka, inte bara med VAR, utan även att plötsligt ska det spelas varenda sekund på tilläggstid när inte bollen varit i spel. Alltså de lägger till 10-15 minuter varje match känns det som.
Jag följer, sett alla matcher hittills och hjärtat klappar lite extra för Tyskland och Frankrike (det gör det även när Sverige är med :D).
Tilläggstiden har de förklarat - det är för att det inte ska löna sig att maska. Men ja, lite väl onödigt med 10 minuter extra när ett lag leder med fyra mål…
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp