VM i Tryon 2018 - Fälttävlan

Varför är det ett högre tempo? Det ser ju så slarvigt ut och många river rätt mycket.

. Men ja precis det är ju en del i svårigheten att det är ett högre tempo eftersom hindren inte är så höga. Det plus att tidsfelen är så höga. Inte ovanligt att många kommer i mål med 6-7 tidsfel i hoppningen på stora tävlingar. Dock var ju tiden så utslagsgivande här vad jag förstår?
 
. Men ja precis det är ju en del i svårigheten att det är ett högre tempo eftersom hindren inte är så höga. Det plus att tidsfelen är så höga. Inte ovanligt att många kommer i mål med 6-7 tidsfel i hoppningen på stora tävlingar. Dock var ju tiden så utslagsgivande här vad jag förstår?

Jag tycker bara det såg så slarvigt ut och att det inte var konstigt att många rev mycket.
 
Seriöst. Nån får ju göra något åt Luddes hoppning, det ser likadant ut på varje mästerskap. Nerver? Hästen har iofs sjukt dålig galopp och totalt utan spänst.
Ja, alltså att han inte gjorde någon tävling efter Bramham i början på Juni förra året och Mars i år. Kanske lite otydlig, men det känns ju lite klent på en häst man satsar på mästerskap på.
 
Ja, alltså att han inte gjorde någon tävling efter Bramham i början på Juni förra året och Mars i år. Kanske lite otydlig, men det känns ju lite klent på en häst man satsar på mästerskap på.

Såvitt jag kan se så har den gjort en tävling i slutet av mars, en den 9/5, sedan en CIC den 12/5 med 20 fel i hoppningen och struken från terrängen, sedan en den 5/7 där den står som Retired i terrängen, sedan en den 3/8 som den fått resultat från och därefter Burghley. Så han har ju startat den flera gånger i år, men det har inte alltid gått så bra...

Men det stämmer att den inte startat mellan juni förra året och mars i år och det känns ju lite konstigt om han satsat med den mot VM. Har den varit skadad?
 
Såvitt jag kan se så har den gjort en tävling i slutet av mars, en den 9/5, sedan en CIC den 12/5 med 20 fel i hoppningen och struken från terrängen, sedan en den 5/7 där den står som Retired i terrängen, sedan en den 3/8 som den fått resultat från och därefter Burghley. Så han har ju startat den flera gånger i år, men det har inte alltid gått så bra...

Men det stämmer att den inte startat mellan juni förra året och mars i år och det känns ju lite konstigt om han satsat med den mot VM. Har den varit skadad?

Precis. Jag tänker att har han varit skadad har han ju troligen förlorat även mer träning. Eller så har aldrig Ludde velat ha med hästen på ett mästerskap. Det lät ju som att det car fk beslut i radiosportens intervju iaf.
 
Kanske, men ändå en udda intervju.
Fast vi får ju komma ihåg att killen inte bott i Sverige sen typ 2009? Det hör man ju tydligt i intervjuerna att språket inte riktigt sitter utan att han översätter från engelska. Sen lät det ju som att han hellre haft den andra hästen och det är väl inte första gången en förbundskapten väljer åt honom.. Jag hoppas att han får möjlighet att matcha helt själv vid något mästerskap.
 
Fast vi får ju komma ihåg att killen inte bott i Sverige sen typ 2009? Det hör man ju tydligt i intervjuerna att språket inte riktigt sitter utan att han översätter från engelska.
Haha, jag fnissade lite åt de seriösa frågorna som han menade ställdes på banan! :D
 

Liknande trådar

Foder & Strö I senaste numret av den tyska hästtidningen Cavallo har man gjort ett test av foderrådgivning hos olika foderproducenter. Alla fick...
Svar
4
· Visningar
1 405
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp