VM i Tryon 2018 - Fälttävlan

Hippocampus

Trådstartare
Så vad tror vi om VM i Tryon? Vilka svenskar tror ni/önskar ni får rida? Vad tror ni om resultat? Kommer tyskarna utklassa de andra? Kommer England ta hem guldet?
Tittar vi på ranking (FEI) fram till 30 juni finns det 3 svenskar i topp 50, ytterligare 2 i topp 100 och ytterligare 1 i top 150. Bryr man sig om rankingen?


Även om inte lagen har tagits ut så kan vi ju ha åsikter!
 
Okej, jag har en åsikt. Jag tror Anna F, Ludde och Louise får åka. Sen vet jag inte riktigt, önskar ju att Sara kan åka med Wega. Men så finns ju Hanna, Malin och Niklas också. Tycker det är jämt med de tre sista, även om Hanna och Malin har mindre erfarenhet än Niklas.
 
Vem är det som inte är topp 100?
Den borde få stanna hemma tycker jag.

Är inte Linda A alls med i matchen?
 
Tror Niklas är 150 eller strax under. Men tex Hanna är på 300 något, jag tycker hon ridit fint men kanske hon får vänta lite till att rida VM, hennes häst är ju ganska oerfaren om jag förstått det rätt.
Jag blandar hejvilt mellan ranking på FEI samt den spetstrupp som står på ridsportförbundets sida.

Ska man bara ta de i topp 100 så är det Anna, Ludde, Louise, Sara och Malin.

Jag vet inget om Linda, om hon sålt sina bästa? Enligt FEI har hon tävlat 3 tävlingar 2018 på 1-2* nivå, och så 2 st 3* som hon utgått ifrån. Om jag kan utläsa FEI rätt ;)
 
Så vad tror vi om VM i Tryon? Vilka svenskar tror ni/önskar ni får rida? Vad tror ni om resultat? Kommer tyskarna utklassa de andra? Kommer England ta hem guldet?
Tittar vi på ranking (FEI) fram till 30 juni finns det 3 svenskar i topp 50, ytterligare 2 i topp 100 och ytterligare 1 i top 150. Bryr man sig om rankingen?


Även om inte lagen har tagits ut så kan vi ju ha åsikter!
Om du frågar mig så är rankingen totalt ointressant. Man kan ju dra ihop rätt mycket poäng på att rida lägre/små klasser och vinna hellre än att gå ut i på riktiga tävlingar med faktisk konkurrens och riskera att komma hem utan rankingpoäng eftersom man helt krasst inte är bra nog.
 
Laget som red i Aachen plus antingen Sara eller Malin tror jag. Vet inte hur många som får åka? Är det 5 ?
 
Men tex Hanna är på 300 något, jag tycker hon ridit fint men kanske hon får vänta lite till att rida VM, hennes häst är ju ganska oerfaren om jag förstått det rätt.

Oerfaren vet jag inte... de är väldigt stabila på nivån och ett jättebra lagekipage. Men just i år finns det ju många bra och snäppet bättre. Jag hade inte höjt på ögonbrynen om Hanna blev uttagen i år även om jag inte tror det.
 
Om man skickar ett lag får man skicka fem ekipage om man skickar individuella ryttare får man skicka två ekipage. Inga reserver!
 
Men rankingen gynnar ju de som har flest hästar. Du kan ju vara bäst med din enda häst men ligga långt ner på rankingen eftersom du inte kan tävla så mkt.
 
Med tanke på hur det gick i Aachen så behöver nog tyskarna planera om rätt rejält.. Team Kiwi får nog anses vara favoriter till titeln. Men VM är VM och allt kan hända. Svensklaget kör nog samma uppställning som i Aachen plus Sara AO med Wega om den är fräsch och ryttaren vill vara med.
 
Fälttävlan
Sara Algotsson Ostholt – Wega
Anna Freskgård – Box Qutie
Niklas Lindbäck – Focus Filiocus
Louise Svensson Jähde – Wilock´s Utah Sun, Waikiki
Ludwig Svennerstål – El Kazir, Stinger
Förbundskapten: Fredrik Bergendorff
Reserver: Hanna Berg – Quite Survivor, Malin Josefsson – Allan V

Så ser den mer kompletta listan ut som kom från förbundet.
 
Nya Zeelands lag:
Mark Todd/McClaren.
Jonelle Price/Classic Moet.
Tim Price/Cekatinka.
Blyth Tait/Dassett Courage.
Dan Jocelyn/Grovine de Reve
 
Lag Holland:
Merel Blom – Rumour has It N.O.P.
Laura Hoogeveen - Quibus
Raf Kooremans – Henri Z
Alice Naber-Lozeman – ACSI Harry Belafonte
Theo van de Vendel – Zindane

Lag Belgien:
Lara de Liedekerke - Alpaga d’Arville
Karin Donckers - Fletcha van 't Verahof
Giel Vanhouche - Azrael
Joris Vanspringel - Imperial van de Holtakkers
 

Liknande trådar

Foder & Strö I senaste numret av den tyska hästtidningen Cavallo har man gjort ett test av foderrådgivning hos olika foderproducenter. Alla fick...
Svar
4
· Visningar
1 404
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp