VM i Tryon 2018 - Fälttävlan

Oliver Towend skrev på Facebook ”Statement from Oliver regarding WEG

"Obviously, I am hugely disappointed not to have been selected to represent Great Britain at the 2018 World Equestrian Games as the current world number one.

"I have given it everything I can with outstanding results, especially winning in Kentucky on Cooley Master Class and gaining second and fifth-placed finishes at Badminton with Cooley SRS and Ballaghmor Class on the back of winning Burghley.

"It is not to be for me this time, but I wish all five riders selected for the team the very best in Tryon and I will be supporting them fully in their efforts to win the world title after our success in the European Championships last September."
 
Storbritanniens lag
Ros Canter from Lincolnshire, with Caroline Moore and her own Allstar B

Tina Cook from West Sussex, with Elisabeth Murdoch and Keith Tyson’s Billy The Red

Piggy French from Northampton, with Jayne McGivern’s Quarrycrest Echo

Tom McEwen from Gloucestershire, with Jane Inns, Ali McEwen and his own Toledo de Kerser

Gemma Tattersall from West Sussex, with The Soul Syndicate and her own Arctic Soul
 
Storbritanniens lag
Ros Canter from Lincolnshire, with Caroline Moore and her own Allstar B

Tina Cook from West Sussex, with Elisabeth Murdoch and Keith Tyson’s Billy The Red

Piggy French from Northampton, with Jayne McGivern’s Quarrycrest Echo

Tom McEwen from Gloucestershire, with Jane Inns, Ali McEwen and his own Toledo de Kerser

Gemma Tattersall from West Sussex, with The Soul Syndicate and her own Arctic Soul
Ollie må ha ridit gris i Badminton men att han inte får åka till VM känns ganska udda med tanke på hans hästmaterial och prestationerna i år. Billy the Red har ju knappt gjort något vettigt alls den här säsongen!

Lag Tyskland:
Michael Jung - fischerRocana FST
Ingrid Klimke - SAP Hale Bob OLD
Julia Krajewski - Chimunk FRH
Andreas Dibowski - FRH Corrida eller FRH Butts Avedon
Kai Rüder - Colani Sunrise
 
Ollie må ha ridit gris i Badminton men att han inte får åka till VM känns ganska udda med tanke på hans hästmaterial och prestationerna i år. Billy the Red har ju knappt gjort något vettigt alls den här säsongen!

Lag Tyskland:
Michael Jung - fischerRocana FST
Ingrid Klimke - SAP Hale Bob OLD
Julia Krajewski - Chimunk FRH
Andreas Dibowski - FRH Corrida eller FRH Butts Avedon
Kai Rüder - Colani Sunrise

Tycker jag var en bra sätta ner foten statement från British Eventing!
 
Vad har hänt med den där jaguar mail hästen Jung vann EM på 2015?
Du menar fischerTakinou? Pietro Grandis red CIC1* i Arville med den i juni . Eller iallafall delar av klassen den ströks innan den avslutande hoppningen. Det var första starten på ett år så den är väl precis som de flesta andra avkommor till JM en sådan där som inte håller för mer än 1 och 2*..
 
  • Gilla
Reactions: fio
Undras varför Laura Collett och Mr Bass inte får åka? De har varit i topp i samtliga sina fem internationella starter i år på "riktiga" tävlingar - inkluderat tvåa i CCI4* - i god konkurrens. De avslutade även förra säsongen med att komma tvåa i CCI3* Blenheim..
 
Asså hann ni se regelverket för besökare innan de plockade bort det :rofl::rofl::rofl::rofl: för den som missade det kommer det här. Ingen handväska, mat och dryck eller paraplyer. Gissar att de kommer komma ut många biljetter på marknaden om de inte ändrar det här :angel:

WEG what not to bring.PNG
 
Tycker inte det är konstigt alls? Såna krav var det på fotbollsarenor redan 2004...
Jag ska på en högprofilerad fotbollsmatch i nästa vecka och jag får ta med mig både handväska, kamera, fika, vatten, paraply, solskyddsfaktor och allt annat skräp som man som dam kan tänkas ha med sig i handväskan. Det enda som är förbjudet är droger/alkohol och vapen/fyrverkerier. Att ta sig in till CHIO Aachen som är världens största ridsportevenemang är inte i närheten så krångligt som de gjort i Tryon.
 
Asså hann ni se regelverket för besökare innan de plockade bort det :rofl::rofl::rofl::rofl: för den som missade det kommer det här. Ingen handväska, mat och dryck eller paraplyer. Gissar att de kommer komma ut många biljetter på marknaden om de inte ändrar det här :angel:
Några punkter där känns ganska oseriösa imo. "No cameras... ...used for commercial purposes" är irrationell, kommersiella bilder kan skapas med vilken kamera som helst. Och "No lenses larger than 35 mm..." utesluter ju i praktiken samtliga kompaktkameror med zoomobjektiv - och ger litet tråkiga vibbar eftersom jag tycker det blir uppenbart att arrangörerna vill förbjuda publik att ta vissa närbilder.
 
Jag ska på en högprofilerad fotbollsmatch i nästa vecka och jag får ta med mig både handväska, kamera, fika, vatten, paraply, solskyddsfaktor och allt annat skräp som man som dam kan tänkas ha med sig i handväskan. Det enda som är förbjudet är droger/alkohol och vapen/fyrverkerier. Att ta sig in till CHIO Aachen som är världens största ridsportevenemang är inte i närheten så krångligt som de gjort i Tryon.

Om alkohol är förbjudet så måste de i praktiken förbjuda all dryck i öppnade flaskor. Bara oöppnade alkoholfria drycker får i sånt fall tas med in. Sen spelar det ingen roll om det bara är vatten i flaskan. Det kan de inte stå och kontrollera i insläppet.
 

Liknande trådar

Foder & Strö I senaste numret av den tyska hästtidningen Cavallo har man gjort ett test av foderrådgivning hos olika foderproducenter. Alla fick...
Svar
4
· Visningar
1 397
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp