VM i Tryon 2018 - Fälttävlan

Jag har iofs inte gått på mästerskapsmatcher men väl på allsvenskan, champions League, VM-kval och EM-kval. Väska, vattenflaska, sittunderlag, filt och godis har aldrig varit något problem.

Jag har varit på både stora och små konserter och man har aldrig fått ta med sig alkoholhaltiga drycker in och därmed får man endast ta med sig alkoholfritt som är garanterat alkoholfritt d.v.s. oöppnade flaskor.

Det finns ju två olika anledningar till att förbjuda dryck. 1)förbjuda alkohol eftersom de säljer inne på arenan och de vill tjäna pengar på det. 2)förbjuda glasflaskor som kan användas som vapen. Oftast är en oöppnad vattenflaska i plast ok.

Väska har det aldrig ens varit nån diskussion om. Däremot har de kollat igenom väskor på några konserter. Bl.a. en precis efter terrorattacken mot Ariana Grande konserten då det var extra mycket säkerhet. Men man fick absolut ta med sig väskan in. Efter genomsökning och att man gått igenom en sån båge (metalldetektor?) de har på flygplatser. Där fanns även en hund som gick längst med kön utanför och sniffade (bomb, narkotika? Ingen aning).

Paraplyer borde vara förbjudna i alla publiker på konserter, matcher och liknande. Är ju jättemycket i vägen för andra. Bättre med regnkläder!
 
Jag har varit på både stora och små konserter och man har aldrig fått ta med sig alkoholhaltiga drycker in och därmed får man endast ta med sig alkoholfritt som är garanterat alkoholfritt d.v.s. oöppnade flaskor.

Det finns ju två olika anledningar till att förbjuda dryck. 1)förbjuda alkohol eftersom de säljer inne på arenan och de vill tjäna pengar på det. 2)förbjuda glasflaskor som kan användas som vapen. Oftast är en oöppnad vattenflaska i plast ok.

Väska har det aldrig ens varit nån diskussion om. Däremot har de kollat igenom väskor på några konserter. Bl.a. en precis efter terrorattacken mot Ariana Grande konserten då det var extra mycket säkerhet. Men man fick absolut ta med sig väskan in. Efter genomsökning och att man gått igenom en sån båge (metalldetektor?) de har på flygplatser. Där fanns även en hund som gick längst med kön utanför och sniffade (bomb, narkotika? Ingen aning).

Paraplyer borde vara förbjudna i alla publiker på konserter, matcher och liknande. Är ju jättemycket i vägen för andra. Bättre med regnkläder!

På ståplats är det strängare och brukar vara förbjudet att ta in något öht.
På sittplats är de ibland kinkiga med att släppa in flaskor, oavsett om de är öppnade eller öppnade, eftersom korken kan kastas in. (Flaskor utan kork går bra eftersom flaskan tydligen inte går att kasta in :confused: Dessutom helt meningslöst eftersom de inte visiterar åskådarna på sittplats och jag därmed kan ha precis vad som helst i fickorna.)

Paraply är, precis som du skriver, däremot ganska givet att det är förbjudet :p
 
Jag har varit på både stora och små konserter och man har aldrig fått ta med sig alkoholhaltiga drycker in och därmed får man endast ta med sig alkoholfritt som är garanterat alkoholfritt d.v.s. oöppnade flaskor.

Det finns ju två olika anledningar till att förbjuda dryck. 1)förbjuda alkohol eftersom de säljer inne på arenan och de vill tjäna pengar på det. 2)förbjuda glasflaskor som kan användas som vapen. Oftast är en oöppnad vattenflaska i plast ok.

Väska har det aldrig ens varit nån diskussion om. Däremot har de kollat igenom väskor på några konserter. Bl.a. en precis efter terrorattacken mot Ariana Grande konserten då det var extra mycket säkerhet. Men man fick absolut ta med sig väskan in. Efter genomsökning och att man gått igenom en sån båge (metalldetektor?) de har på flygplatser. Där fanns även en hund som gick längst med kön utanför och sniffade (bomb, narkotika? Ingen aning).

Paraplyer borde vara förbjudna i alla publiker på konserter, matcher och liknande. Är ju jättemycket i vägen för andra. Bättre med regnkläder!
Fast paraplyer är ju inte enbart för regn de är ju även för skugga. Vet inte hur många tävlingar jag, och många med mig, suttit hukad under ett paraply och fotat för att överleva 8h i terrängen i stekhet sol på både små och stora tävlingar. Däremot kan jag hålla med om att de kanske inte är lämpliga på läktare där det sitter mycket folk eftersom de då blockar vyerna.
 
Nominated entries Sverige:
SWE 10000201 ALGOTSSON OSTHOLT Sara SWE40400 WEGA
SWE 10020901 BERG Hanna 103TQ13 QUITE SURVIVOR
SWE 10016082 FORSBERG Christoffer 104PZ26 HIPPO'S SAPPORO
SWE 10047105 FRESKGÅRD Anna 103ZU72 FLY AWAY V/D N.RANCH
SWE 10047105 FRESKGÅRD Anna 103ZC00 BOX QUTIE
SWE 10029426 JOSEFSSON Malin 104AJ38 ALLAN V
SWE 10005121 LINDBÄCK Niklas 104JW90 FOCUS FILIOCUS
SWE 10000206 LUNDIN Johan 102YE58 JOHNNY CASH
SWE 10017075 SVENNERSTAL Ludwig 103WM78 EL KAZIR SP
SWE 10017075 SVENNERSTAL Ludwig 104EY57 STINGER
SWE 10019087 SVENSSON JÄHDE Louise 103DL86 WIELOCH'S UTAH SUN
SWE 10019087 SVENSSON JÄHDE Louise 103UW89 WAIKIKI 207

Hela listan:
 

Bifogade filer

  • WEG_2018_Nominated_Entries_Eventing.pdf
    119,5 KB · Visningar: 16
Konstigt med Jung, han har väl typ 100 hästar på den nivån? Vad har hänt med alla?
Sam är ju borta - skulle gått Aachen - å Takinou har ju precis kommit tillbakai 1* å rids av en italienare. De andra är för unga eller inte i närheten av nivån så då blir det ju bara en kvar som nu är skadad.
 
Sam är ju borta - skulle gått Aachen - å Takinou har ju precis kommit tillbakai 1* å rids av en italienare. De andra är för unga eller inte i närheten av nivån så då blir det ju bara en kvar som nu är skadad.

Nä jag tänker på de andra som han hade för nått/några år sedan
 
Tex den han hade på EM i Malmö där han vann. Den som han var tvåa på i luhmuhlen 3* förra året ? Spårlöst försvunna känns det som?
 
Tex den han hade på EM i Malmö där han vann. Den som han var tvåa på i luhmuhlen 3* förra året ? Spårlöst försvunna känns det som?
Halunke skadade sig i Pau 2015 tror jag det var å Star Connection, who knows.. När den försvann tidigt 2015 sa ägaren att den var död 🤣
 

Liknande trådar

Foder & Strö I senaste numret av den tyska hästtidningen Cavallo har man gjort ett test av foderrådgivning hos olika foderproducenter. Alla fick...
Svar
4
· Visningar
1 404
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp