Bukefalos 28 år!

Volt i hopp-provet?

F

frolic

Hej!
1 Om jag gör en volt under hopp-provet (t.ex mellan 2 hinder) hur räknas det då?
2 Man får ju rida lätt i dressyren. Kan jag välja att rida lätt vissa delar och sitta ner vissa delar?
 
En volt är de samma som olydnad dvs du får straffpoäng för det ( 4 fel i hoppning)
 
Fråga 2. Det är bara i debutant du får rida lätt i traven, antar att du kan växla mellan att sitta ner & rida lätt..
 
nä du får välja, antingen sitter du ner hela programmet eller så rider du lätt hela. Så har iallafall jag förstått det.
 
Fast jag tror nog att man kan välja att rida lätt bara i travökningarna tex..men jag vet inte säkert.. Borde väl stå i TR?
 
Nu kommer ytterligare en förklaring... Som jag har förstått det så kan man som Aicha säger, blanda nedsittning eller lättridning. Däremot så måste man "hålla sig inom bedömningsgrupperna", dvs att om tex bed 14 är volt vid B och sedan trav fram till A så måste man göra samma sak hela den bedömningsgruppen. Du kan alltså inte välja att sitta ENDAST på volten och rida lätt på långsidan. Däremot om det står angivet att det ska vara lättridning i mellantrav så måste det vara det.
Tex K till M mellantrav på diagonalen (lättridning) så SKA du rida lätt där. Min kompis fick felridning när hon satt ner där. Hoppas ni förstår mitt svammel.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 502
Senast: zarmino
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
941
Senast: Lutten
·
Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 706
Senast: JohannaB
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 305
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Beta slagen mark
  • Måla på häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp