Fan of Bill

Trådstartare
Är den bra mot muskelsmärta?

Är den bättre än annan smärtstillande, te x alvedon, ipren osv?

Är det värt att testa den?
 
Sv: Voltaren

Jag har ätit voltaren flera gånger mot smärta (tänder, mage m.m.) och har inte blivit så imponerad.

Men i januari fick jag så fasligt ont i ena axeln (har problem med inflammationer i muskelfästena). Då provade jag voltaren gel och följde bruksanvisningen ordentligt (tror det var 3 ggr/dag i 7 dagar). Samt att jag tog lite ipren de första dagarna. Det blev helt bra!!! jag blev faktiskt förvånad, men framförallt glatt överraskad :)
Rekommenderar gelen!
 
Sv: Voltaren

Jag tycker gelen är bra. Pillrena har jag hört av läkare är mycket värre för levern än andra smärtstillande/antiinflammatoriska piller.
 
Sv: Voltaren

Voltaren funkar inte alls för mig. Den tar inte. Äter Naproxen i stället och tycker att den fungerar utmärkt.
 
Sv: Voltaren

Voltaren har funkat (enda som funkat) när jag får ont i ryggen. Nu har min mage fått för sig att Voltaren är hemskt, så jag klarar den inte längre. Men det är bara ryggen den funkat för.
 
Sv: Voltaren

Voltaren tillhör samma grupp som Ipren, så det är väl mer individuellt vad som funkar. Har en bekant som om hon har muskelsmärta eller känner sig stel, tar en Voltaren på kvällen och känner sig som en ny människa dagen efter.

För mig funkar Naproxen bättre än Voltaren. Men jag tar hellre Voltaren än Ipren om jag bara har de två att välja mellan.
 
Sv: Voltaren

Min husläkare skriver hellre ut pronaxen/naproxen istället för voltaren, eftersom pronaxen har mindre biverkningar på hjärta och kärl. Jag har ätit en hel del voltaren i mina dagar och tycker att de funkar bra på muskelsmärtor, jag tar de i kapselformat, för de tycker min mage bättre om än vanliga piller.
 
Sv: Voltaren

Tack alla :) Intressant läsning och jag ska testa, tack vare er:)

Egentligen vill jag inte ta piller i onödan, brukar ta ipren när jag får huvudvärk. Annan muskelvärk i kroppen försöker jag stå ut med. Vilket inte går så bra. Nu har min rumpa (sätesmuskeln) börjat krångla idag. Igen. För vilken gång i ordningen vet jag inte längre? Så nu ska jag strunta i min "pillerfobi" (inte riktigt, men nästan) och försöka få bort smärtan och komma igång med försiktig träning igen.

Jag vet sen tidigare att slarv fungerar inte för min kropp. Ändå slarvar jag ibland, särskilt när jag är trött och sliten. Då börjar jag tröstfuska med sött och så får jag muskelont :(
 
Sv: Voltaren

Jag tycker gelen är bra. Pillrena har jag hört av läkare är mycket värre för levern än andra smärtstillande/antiinflammatoriska piller.

Det är Alvedon/Panodil som levern tar stryk av. NSAID preparat som Diklofenak/Voltaren/Eeze samt magnesyl/treo/ipren osv ger främst magen stryk.

Vilka preparat som hjälper är väldigt individuellt.
 
Sv: Voltaren

Kan det varit njurarna och inte levern? Minns inte riktigt men är helt säker på att läkaren sa att voltarenpillrena var värre än andra och inte var det för magen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Så vad gör man? Jag hittar inget alls! Läkarna lyssnar inte på sin patient utan viftar bort problemet och ska få ett återbesök om 1-3...
Svar
11
· Visningar
870
Senast: 95johsv
·
L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
13 995
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Jag har lånat ut min häst på foder till en tjej i närheten. Hon har haft honom ett par månader och jag hade velat prova och se om han...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
9 824
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Har en fundering som jag hoppas Buke all mighty ska kunna svara på. 😄 Har pajat ryggen, vet inte vad jag har gjort men troligen...
Svar
16
· Visningar
1 981

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp