VOLTIGE, är såå roligt !

Sv: VOLTIGE, är såå roligt !

Värmland, tja till Karlstad har jag väl en 20 mil tror jag, vet inte om det finns nåt annat närmre.

Hur går det med din karriär då? Tagit ny fart än?
 
Sv: VOLTIGE, är såå roligt !

Jaa, jag har gått på två träningar hittills, och ska iaf köra den här terminen (fast det lär ju fortsätta nu..) jobbigaste är ju dock att få igång kondisen nu igen, men jag har gjort upp ett träningsschema som fredrika kollat lite på så det blir nog bra. Jobbigaste annars är väl att hästträningarna är på lördagmornar...:crazy: hehe :p
 
Sv: VOLTIGE, är såå roligt !

Kul att du är igång. Tror säkert det kommer att gå bra. Hoppas det funkar med den nya hästen. Vet du ifall ni planerar tävla nåt under hösten? Vår tävling blev ju flyttad till den 5 november. Tur att vi har uppvärmt ridhus.
 
Sv: VOLTIGE, är såå roligt !

Mm, han funkar suprbra hittills, det märks att han har gjort det här förr liksom, är bara muskler och kondis som saknas på honom, men det kommer ju. Har ingen aning om laget ska tävla under hösten, jag tänker iaf vänta tills våren ;). Åh uppvärmt ridhus är nice. Det finns inga som uppskattar det så mycket som voltigörer. Faktiskt. :D
 
Sv: VOLTIGE, är såå roligt !

Nej det är lite lyxigt, även om vi också fryser när det är som kallast. Men det gör iaf att vi kan träna rätt mycket vinterhalvåret.

Jag hoppas på lite fler anmälda till vår uppskjutna tävling, vi hade endast 35 anmälda sist.
 
Sv: VOLTIGE, är såå roligt !

Roslagens lag är hälften nya, de hade flera som slutade under sommaren.

De klubbar som skulle komma var Hamre, Sala, Uppsala och en från Lagga förutom vi själva. Det kändes i tunnaste laget tyvärr.

Tror vår tävling låg för tidigt, många hästar som vilat under somamren och sånt. Hoppas nu iaf att fler kommer i november. Får vi inte runt denna nu så är nog mina chanser att ordna fler tävlingar i Hallsta körda tyvärr.
 
Sv: VOLTIGE, är såå roligt !

Nemen oj, har halva roslagens lag slutat?! Vad skumt..

Men vilka klubbar finns det mer häromkring som kan komma? Förutom vi dårå, jag ska fråga Fredrika hur det är tänkt. Lucas ska nämligen byta stall snart (senast november) och vi ska börja köra fullt ut på Triton, men jag har svårt att tänka mig att han kommer vara i form att tävla i november.

Det vore ju väldigt trist om för få anmälningar nu sabbar chansen att kunna anordna fler tävlingar..
 
Sv: VOLTIGE, är såå roligt !

Va? Ska ni byta stall? Hade fått för mig att ni var jättenöjda där ni var nu? Fast det var hiskeligt dyrt dock.

Nä men jag förstår klubbar som ligger i mellanlägen med, det har ju vi också gjort. Samtidigt är det ju tufft som arrangör när det blir så här. Vi vill ju ha så mycket tävlingar som möjligt. Tror bästa sättet att undvika dessa saker egentligen är att få igång fler klubbar.
 
Sv: VOLTIGE, är såå roligt !

Det är superbra där vi står nu, men det är väldigt dyrt att ha två hästar där och det är egentligen lite "för fint" för vad Lucas behöver. Men Triton ska stå kvar, och så ska vi försöka stalla upp Lucas i nåt mindre stall som ligger nånstans däromkring och ha en nybörjargrupp på honom.

Mm, det är för få klubbar för att det ska funka bra utan problem. Men samtidigt känns det svårt att angagera sig i att få fler klubbar att ha voltige när man måste fokusera på att få sin egen klubb att gå runt. Men gjordutlåningen tycker jag är en jättebra grej, det finns väl fortfarande?
 
Sv: VOLTIGE, är såå roligt !

Jo gjordutlåning finns, och sen åker väl Sandra ut och har en dag voltige hos intresserade klubbar. Visst förstår jag ifall många tycker att det är nog med den egna klubben, men det ska ju inte handla om att driva verksamhet åt andra utan enbart att agera bollplank och stötta inledningsvis. Det tycker jag det är värt om man kan bli fler tävlingsaktiva klubbar på köpet.

Ok, så Lucas får flytta, har ni hittat nåt nytt ställe än? Är det tänkt att ni ska vara kvar i ridhuset med hans träningar? Tur att ni fått tag i en ny häst, Lucas har väl sina begränsningar där tyvärr även om det är mycket bra att ha till mindre lag.
 
Sv: VOLTIGE, är såå roligt !

Jo, men då gäller det ju att intresserade klubbar liksom tar kontakt med en, det är ju lite svårt att starta upp något själv på en annan klubb sas.. Men den generella attityden från alla aktiva voltigeklubbar som tävlar är väldigt bra och vänlig, tycker jag iaf.

Ne, inte vad jag vet, men vi letar. I värsta fall så får han flytta tillbaks till Tierp ett tag om vi inte hittat nåt när stallplatsen går ut. Vet itne hur det är tänkt med träningar alls faktiskt. Mm, han är ju verkligen super till nybörjare och lite mindre, att köra i skritt o trav på är han ju kanon.
 
Sv: VOLTIGE, är såå roligt !

skulle inte jossan starta upp ett lag?

jag har ju lagt ner det där efter sisådär 7 år men man saknar det ju endel :D
 
Sv: VOLTIGE, är såå roligt !

Bara att hitta en klubb och sen tuta och köra vet du väl? ;)

Jossan håller på, de har haft lite små provapå och nu har hon dessutom tagit en häst på foder som kanske kan bli något. Men det är mycket jobb, den är inte ens inriden än :)
 
Sv: VOLTIGE, är såå roligt !

Johanna:
va kul att ni fått en ny häst. Är ofta inne på eran sida för att kolla hur det går för er =) saknar laget ibland emn har inte ritkigt tid till votligen längre...

Anna är ju i USA nu men tycker nästan att vi i gamla laget ska samlas snart (även om Anna är borta)... Pratade med Katja för ett tag sedan och hon vill ju träffas =) skulle vara kul att träffas o prata lite minnen... det är ju jätte längesen vi träffades!

/Erika
 
Sv: VOLTIGE, är såå roligt !

jaa lätt! jag är som jag sa förut på på allt :p, men jag orkar inte fixa nåt själv liksom, om nån annan fixar så är jag där. Men nu så är det ju bara jag som går kvar, och jag slutade ju förra året o började om nu i höstas såatte...

Men asså fixar du nåt så är jag jättepå. :D ;)
 
Sv: VOLTIGE, är såå roligt !

kan vi inte låta någon annan fixa? kommer aldrig orka själv.. :P har du Mias nummer förresten? eller msn eller nåt?
 
Sv: VOLTIGE, är såå roligt !

hehe det kommer typ aldrig bli av.. vem skulle annars orka fixa liksom? ne, hennes msn har lagt av vet jag, har ingen aning om hennes nummer.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 770
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag har ridit sen jag var 4, började rida varje dag 2015 och har en egen häst sen 2020. Har senaste året tyckt att det varit jobbigt...
Svar
8
· Visningar
2 059
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 317
L
  • Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 418
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp