VOLTIGE, är såå roligt !

B

**BORTTAGEN**

:rofl: hehe :rofl:


:bump:VOLTIGE :bump:!!!!

Voltige kan man bara inte tycka är tråkigt :D!
Om det är någon mer här på stallet som går på voltige el. är intreserad ?,så kontakta gärna oss !!!

Skriv gärna litee !!! ;)

...det ä sååå tråkigt när folk slutar på voltige !!!ju !! :crazy:...så vi får se till att lite fler folk börjar tycker jaaa !!!...ha det så bra alla //Noomi o Ida :)!
 
smileymissbrukare :)

ja, voltige e kul, fast vi har det så sällan. typ en gång per termin, högst. :(
 
Håller bara med. Är det någon som är intresserad och vill börja med voltige så hör gärna av er så hjälper jag till med att hitta en klubb i er närhet.
=)
Anna
 
Tycker voltige är kuligt,men övar bara lite smått hemma själv i ridhuset,mamsen longerar. Mer inriktad på andra grenar om man säger så men älskar att omväxla min ridning ;)
 
voltige är det absolut roligaste som finns.


vilken klubb tränar/tävlar du för?
 
Jag håller verkligen med dig!!Voltige är värlens roligaste sport!
Jag tränar voltige på Stenungsunds Ridklubb www.horseweb.se/strk i Bohuslän några mil från Göteborg. Vi är totalt bara 9 stycken som tränar, pga brist på hästar och tränare å så. Men vi jobbar på att det ska bli fler. Vi kan tyvärr bara ha träning på häst ca varannan vecka.. Men vi tränar på våran trähhäst ca tre gånger i veckan. Har hållt på ca ett år, men har inte kunnat träna mer en ca 1 gång i månaden den första terminen... Det var lite synd för man fick inte ut så mycket av det...

Men vart tränar du??
Hur länge har du tränat?

Svara gärna!:bump: :bump: :bump:
 
Ja vist är det :)
Jag gick på voltige i ca 5 år innan, men tyvärr blev jag 18år och slutade för individuellt va nog inte min grej. Har tävlat lite oxå . Gud vad jag saknar det :cry:
 
När jag gick på ridskolan hade vi d 1 gång per termin, ääälskade d :) sakna såååååååååååå mycket.. Min häst får se till att bli bra å longera, så ska han få utstå voltige :devil:
 
Vi har voltige åxå typ 1 grr om året :(... MAn vi hade typ voltige varja sön morgon inan...Typ 50kr/grr...Gillade de ändå inte... Man måsta jhu va
vig...... :)
:


miss_tjorven
 
Visst ser voltige urkul ut, men men min balans och smidighet....TROR INTE DET VA :p

Men om det finns nån klass där man bara behöver sitta ner och vifta lite med armarna kanske jag kan vara med :o
 
Jag tränade och tävlade voltige mycket förut, men slutade...det enda som var roligt var att tävla, så jag tyckte nog inte det var så kul...Men ibland när jag kollar på deras träningar, så kliar det i kroppen, skulle nästan vilja springa ner och göra sånt som var roligt...typ upphopp i galopp och stående i galopp och sånt :)
 
man måste inte vara vig.... =) men man tränar vighet för att lättare kunna utföra de olika övningarna.
Ska man däremot tävla på lite högre nivå kan det vara en fördel om man har lite naturlig talang men mycket mer än vad man tror går att träna upp med tillräcklig vilja =)
 
jag tränar det med mina kompisar! såååååkuL!!!!!!! nån som vet någon nybörjartävling i norrland i sommar??
 
Tror tyvärr det är dåligt med tävlingar däruppe :( vi har ju lite tävlingar i Mälardalsregionen, inte några rena nybörjartävlingar men nybörjarklassen är ju alltid med.

Har ni ett lag så kanske ni kan hyra häst här nere så ni kan tävla, det brukar inte vara omöjligt.

Den 27/4 är det på Hamre i Västerås och 17-18 maj är det i Sala.

Vilke klubb tränar du på? Timrå?
 
aha.. okej..
nä jag tränar inte med timrå.. red där förut på ridskolan för ca 7år sen :cool:
Vi är ett gäng som tränar för skojjs.. (jag är typ lagledare)
måste man tävla för nån klubb som timrå?
eller kan man ha en "egen" klubb? :confused:
 
Ska man tävla måste man ha licens och för att få licens krävs att du är medlem i en klubb ansluten till Svenska Ridsportförbundet. Däremot spelar det ingen roll vilken klubb du tillhör, det behöver inte alls vara någon som har voltige innan.

Man kan bilda en egen klubb men det är en ganska krånglig procedur så om ni bara är 7 stycken skulle jag rekommendera att ni går med i någon lokal ridklubb hos er.

Kul att ni håller på med voltige. :) Ju fler vi är desto bättre:)
 
aa.. okej :)
just nu är vi "bara" 3st som kan tänkas att börja träna för tävling (domandra e lite lata *hihi* :cool: )
hur bra måste man vara för att få tävla individuell tävlan?
jag har hört att man måste vara minst 14 (?)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 311
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag har ridit sen jag var 4, började rida varje dag 2015 och har en egen häst sen 2020. Har senaste året tyckt att det varit jobbigt...
Svar
8
· Visningar
2 032
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 188
  • Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 356
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp