Voltigetråden

Antenn

Trådstartare
Hej allihopa!
Jag är linförare/"lärare" i en voltigegrupp på min ridskola och när jag har letat på internet mm har jag insett att det inte finns så mycket skrivet om just voltige. Så jag tänkte vände mig till alla här på buke och be er dela med er av tips, erfarenheter och ja allt om voltige:D

Mvh Antenn
 
Sv: Voltigetråden

vad roligt. jag är ledare för en voltigegrupp, även om jag inte är jättebra. och jga håller med, det finns inte så mkt på svenska om voltige. där är ju väldigt roligt att utöva och man får bra balans ;)
 
Sv: Voltigetråden

Åh vad roligt att det finns fler :D
Håller ni på mycket med voltige? När/Hur började ni?
 
Sv: Voltigetråden

vi har faktiskt precis börjat ;) gården har bara haft shettisar innan så när vi fick en stor häst i våras så började vi. det är ju ganska olika hur mycket man kan lära sig. en del har bättre balans än andra. barnen som tränar är runt 12. men de tycker att det är jättekul och längtar redan efter vår/sommaren så de kan börja igen. då inte har tillgång till ett ridhus :/ :)
 
Sv: Voltigetråden

Ja vi började i höstas men vi har ett nybyggt (begagnat) ridhus. Vi har från 9-14 år på en liten d ponny vilket kanske inte är idealt men det funkar nu iallafall.. Hur många är ni? vi är 5 men alla är inte där varje vecka så det brukar bli ca 10-15 per gång per person^^ VAd gör ni för övningar? Hur hitta ni en gjord?
 
Sv: Voltigetråden