VSL eller Master Muscle?

B

**BORTTAGEN**

behöver muskler på hästen. Läste på Eclipses hemsida om två produkter som känns lockande... Master Muscle - doseringspåsar för hästar som ska bygga muskler Och VSL Vitamin, Selen och Lysin - flytande eller i pulver.

Vad bör jag välja? Vad har ni för erfarenheter?
 
Rätt dyrt, typ 360 kr för 2,5 liter har jag för mig. Med reservation för mitt teflonminne :D Men det räcker 80 dra ungefär.
 
Om du menar VSL så kostar den 165.-, vet ej hur mkt det är i den. Men den räcker iaf ca 80 dgr... :) Det är pulvervarianten...
 
Var köpte du den?
Och till ursprungsskrivaren (el nån annan) vad var det för skillnad på VSL och Master Muscle? Har blivit tipsad om alt 2 en gång innan, men vet ju inte egentligen vad skillnaden är? Nån hemsida?
 
Deras hemsida är www.eclipsebiofarmab.se
Jag har själv provat Master Muscle, men bara en kartong som räckte 30 dgr. Märkte ingen skillnad på denna tid, men det krävs säkert längre behandling... Kostade ca 350:- har jag för mig.

Någon som vet huruvida man vågar ge dem VSL i förhållande till övrig foderstat? Min går nämligen på Miner Röd och där är det ju en massa vitamintillskott...
/Tillis
 
:bow: :bow:

Du har förresten inget bra tips på VAR man kan köpa detta? Har inte varit på Granngården sen den var Lantmännen, och affären i stan har jag inte mkt till övers för... :mad:
 
Åsså kommer jag med ett HELT ANNAT tips...
Det blir nämligen inga muskler på hästen om den inte får en välbalanserad foderstat med tillräckligt mycket proteiner = byggstenar för muckelbygget... ;)

Nu vet jag int ehur din foderstat ser ut, men generellt så är det nog DÄR det oftast brister när hästen är lite muskelfattig... :) Med rätt foderstat sätter hästen fina muskler (om än kanske inte så starka o uthålliga) utan att man tränar särskilt mycket. Styrkan o uthålligheten är det som komemr med träningen. :)
*min erfarenhet i alla fall*
 
:bow:
Jag är med som anhängare av den teorin, ameo!

Dessutom tror jag att flertalet ägares plånböcker skonas en hel del - för analysslanten tjänas ofta snabbt igen om man har nåt som behöver justeras.
 
Hehe, håller med dig där ang affären i stan! :D
Sist jag var inne på Kings (förra veckan) så hade dom det där också. Granngården har det inte.

Jag tror också som Ameo skrivit att det beror allra mest på en balanserad foderstat och rätt träning. Men om man redan har en minutiöst uträknad foderstat och ändå vill ge en liten extra "boost" så att säga, så kan man ju alltid prova sådana här preparat. Huruvida de är effektiva eller inte kan ju diskuteras i evighet...

/Tillis
 
anledningen till att jag undrar är för att jag behöver ge mer än det han får nu iaf i väntan på att kunna skicka in hösilage analys... fick tips på evitamin och selen... VSL innehåller ju både och...

När analysen är gjord och allt är i sin ordning kanske det visar sig att han kan klara sig på vad han får, men just nu när han ska sätta mycket muskler så vill jag "hjälpa till".
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 042
Senast: Habina
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 565
Senast: anna_panna
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 885
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 323
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp