Vunnit 1 miljon Euro

M

Madelene

Hahahahahahahaha :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Så har jag också fått ett sånt där mail med besked om att jag vunnit en massa pengar och nu ska jag bara höra av mig till någon i England så jag kan få mina pengar och jag får absolut inte tala om det för någon :devil:

Nu till min fråga!
Vad gör man åt detta? Ringer man polisen? Finns det något ställe man kan vidarebefodra mailet till???
 
Sv: Vunnit 1 miljon Euro

Det finns ett mycket skojigare sätt, lägg in koden för okänd mottagare och "bygg om" koden i brevet lite lagom, samt skicka tillbaks hela härligheten genom en proxykedja så det inte går att spåra avsändaren. Jisses vad förvånade mottagarna blir när dom öppnar brevet, och hela adressboken raderas,,,,,,,,,:devil:
 
Sv: Vunnit 1 miljon Euro

Tack!

Nu har jag mailat brevet vidare till polisen så får vi väl se om de tänker göra något åt det.
 
Sv: Vunnit 1 miljon Euro

Jomen det där lät ju enkelt :o :p :crazy:

Hade jag kunnat göra något av det du skriver om så skulle jag nästan kunna kalla mig för hacker va? :devil: :rofl:

Jag får nöja mig med att underrätta polisen!
 
Sv: Vunnit 1 miljon Euro

fick ett spam telefonsamtal häromdagen.
Du har vunnit en resa till caribien....
att anmala spam mailoch luererimail tror jag inte leder så mycket, men visst är det irriterande och man borde göra något åt dem, men det finns ju bara nya som tror att det det går.
 
Sv: Vunnit 1 miljon Euro

enda sättet att stoppa dem är att ALLA skiter i dem, men det finns ju nötter som faktiskt går på det här, och det är ju den lilla massan de lever på.
 
Polisen och e-post

Madelene skrev:
Nu har jag mailat brevet vidare till polisen så får vi väl se om de tänker göra något åt det.
Det tror jag nog inte att du får se. Min erfarenhet är att man aldrig får något svar från polisen, men jag antar att det ändå hjälper dem att få dessa brev.
 
Sv: Vunnit 1 miljon Euro

Haha..

Jag har också vunnit en resa till Karibien, man skulle bara ringa nåt nummer utomlands... :smirk:
 
Sv: Vunnit 1 miljon Euro

jag med en resa till karibien
jag som avsyr att åka båt:smirk:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 742
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 480
Senast: Nixehen
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
842
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 254
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp