Vuxenpyssel

Elina8

Trådstartare
Fick för ett tag sen när jag hade tråkigt, en väldig lust att måla i en målarbok. Som när man var liten.
Är fortfarande lite sugen eftersom jag just nu går hemma och inte har så mycket att göra på dagarna. Blir ju så uttråkad. Jag vill pyssla!!!

Finns det målarböcker som är lite mer avanserade, alltså inte en jättestor nalle, utan kanske lite pilligare med mindre rutor och lite mognare bilder, tex blommor eller vad som helst.

Är jättedålig på att rita fritt, och det är just avkopplingen i att sitta och måla jag vill ha. Tycker det är så mysigt. Kunde sitta i timmar och måla som liten.
Så finns det något alternativ till målarbok för vuxna?

Vore tacksam för seriösa svar.
 
Sv: Vuxenpyssel

Ja, då det finns! Nu sysslade jag med detta i högstadiet, förvisso, men då roade jag mig med att färglägga stooora bilder (typ A3 och A2) med främst vattenfärg. Det var väldigt detaljerade, pillriga bilder som tog lång tid. Hur kul som helst.

Hör i någon bok- eller konstnärshandel!
 
Sv: Vuxenpyssel

Mandalas är kul även för vuxna. Finns i olika svårighetsnivåer, från mycket enkla mönster till mer detaljerade och komplicerade.
 
Sv: Vuxenpyssel

Paint by numbers eller vad det heter på svenska? Tavlor där varje färg har en siffra och man målar efter numren.
 
Sv: Vuxenpyssel

jo det är lite sånt jag är ute efter, nåt som man kan sitta pch pilla med.:p
 
Sv: Vuxenpyssel

Vad är Mandalas?

Maran: Ja precis, sånt gjorde jag mycket som barn, när mna tröttnade på vanliga målarböcker som redan då var för barnsliga med nallar och sånt.
Tyvärr vet jag inte var jag ska hitta, har varit inne på panduro, men de hade inga längre. De hade haft, men int nu längre. Har kollat i andra bok, pappers och hobbybutiker, men inte hittat nåt.

Nån som vet var man får tag på paint by numbers? Finns det nån internetsida som säljer, eller vet någon nån affär som har i Göteborg eller nåt. Har inte så långt dit.
 
Sv: Vuxenpyssel

Kolla i leksaksaffärer? Ibland har ju de pyssel också. Googla?

Du har inte funderat på att brodera? Då finns det enkla mönster resp. sådana där mönstret/färgen är inritad på väven så det bara är att fylla i med halva korsstygn eller hela sådana.
 
Sv: Vuxenpyssel

På samma sida finns ju "Hidden Animals"-målarböcker.

Är själv lite sugen (främst på de med mönster), men man blir kanske ihjälmobbad på jobbet om man dyker upp med en sådan. :o Jag brukar motionera hjärnan med korsord, det är lite mer vuxet. ;) Finns det inga böcker "från 25 år"? ;)
 
Sv: Vuxenpyssel

Mandalas är mönster, och det var ju inte riktigt det du ville ha. Men du kan googla mandalas på bildsök så hittar du en del!
 
Sv: Vuxenpyssel

Fick för ett tag sen när jag hade tråkigt, en väldig lust att måla i en målarbok.
Är jättedålig på att rita fritt, och det är just avkopplingen i att sitta och måla jag vill ha. Tycker det är så mysigt. Kunde sitta i timmar och måla som liten.

Men ååååhhh!!! :love::love::love:

jag blir så glad! någon som vågar outa sin målarbokslust!!
helt seriöst så tycker jag detta med att färglägga är så jäkla kul. men det känns ju helt hjärndött att erkänna att man sitter och pysslar med sånt, och allt som finns är ju för barn (inte för att barn skulle vara hjärndöda, men du fattar).

Det känns liksom som att folk bara skulle skratta överseende och tycka att man lite knäpp. Men det är just avkopplingen jag vill åt! precis som du skriver, inte behöva prestera och "rita fint" utan bara koppla bort hjärnan och njuta av de fina färgerna. För all del, det är väl egentligen rättså kreativt det med, just färgkombinerandet.
Känns som att jag behöver det ibland.

Kul att nån annan har samma intresse!
 
Sv: Vuxenpyssel

Nån som vet var man får tag på paint by numbers? Finns det nån internetsida som säljer, eller vet någon nån affär som har i Göteborg eller nåt. Har inte så långt dit.
In-Ex kanske? Jag vet inte, men de har väldigt mycket.

Den ligger på Harry Hjörnes plats ;)

Jaså, inte det? jo det är platsen vid Gamle Port, So-Ho, etc... vad heter nu gatan från typ Centralstationen/Sheraton som mynnar ut där. Invid den här platsen ligger iallafall In-Ex i en källarlokal.
Ah, kolla Eniro istället, min beskrivning är inte mycket att hurra för...
 
Sv: Vuxenpyssel

Brodera är jag inte mycket för. Har testat både korsstygn och sticka och sånt, men jag bara får knut på trådarna hela tiden:p
 
Sv: Vuxenpyssel

Wohoo!!:banana::bump::banana:
Vi får bilda en förening, vuxna människor för målarböcker:D:angel:

Visst är det kul om man vill var lite kreativ men inte kan måla själv, det är ju så lagom att färglägga, bara sitta och slömåla lite. Perfekt när det går långsamt på jobbet eller om mna inte känner för att sitta och läsa eller nåt.

Hittade faktiskt paint by numbers, men då var det med oljefärger och det är ju så kladdigt och så ska det ligga på tork. Jag vill ha färgpennor eller tusch eller nåt sånt.

Synd att man inte har småsyskon, och mina grannar (mellan 2 och 8 år) tycker inte om att måla. Konstiga barn alltså:crazy:
Ska definitivt kolla efter In-EX, kan ju ringa och höra först så man inte åker i onödan.
Tack för hjälpen och ditt stöd!:D

För alla som har frågat, jag har googlat, men antingen suger jag på sökord (det är nog sant tyvärr) eller så finns det inget.
 
Sv: Vuxenpyssel

WOW:eek::banana::banana:

Jag ger mig, mönster är skitcoolt!!!!!:bow:

Sån måste jag ha.
Tack tack tack:bow:
 
Sv: Vuxenpyssel

alltså, det finns ju lite av varje. det är ju inte bara mönster, utan gömda djur och sådär. jag är rätt sugen själv faktiskt...
 
Sv: Vuxenpyssel

Ja, det såg jag nu, men på den första länken var det bara rutor, och det kanske blir lite långtråkigt i längden, om det bara är en form på mönstret alltså.
Men det fanns ju massor av roliga. Är lite sugen på den ena med mosaic och Eurolights.

Hmm, kanske köper båda.:D
 

Liknande trådar

Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 380
Senast: monster1
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 156
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 651
Senast: lundsbo
·
Äldre För snart 1½ år sedan skapade jag en tråd för att få svar på vad orsaken var till samlingar av ljus, blommor och dekorationer vid...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 360
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp