Vuxna bada tillsammans

Status
Stängd för vidare inlägg.

AnnaKarinA

Trådstartare
Ni som har barn i 11-årsåldern, badar ni vuxna tillsammans fastän barnet är hemma(med kompis el ensam) ?
 
Sv: Vuxna bada tillsammans

Vadå badar tillsammans ?

Och spelar åldern på barnet ngn roll ? Jag förstår nog inte riktigt frågan ?

Varför skulle man inte kunna bada tillsammans bara för att ens barn är hemma ?
 
Sv: Vuxna bada tillsammans

Ja, det är klart vi gör, kanske inte om han har kompis, men annars ser jag inte problemet? Vår son är 10.... Både jag och sambon springer nakna utan att skämmas hemma
 
Sv: Vuxna bada tillsammans

Om vi fick plats i badkaret båda två... ;) Men bastu går bra att få plats i! Våran dotter är visserligen bara två men jag tror inte vi kommer att sluta bada bastu för att hon blir äldre?
 
Sv: Vuxna bada tillsammans

Vi har inget badkar.
Men att duscha tillsammans kanske räknas lika?
Det gör, vi om det blir så.

Men du kanske menar "annat" som man kan tänkas göra tillsammans nakna i dusch eller badkar?
 
Sv: Vuxna bada tillsammans

Jag bara funderade. Min sambo har en son som är just 11, och sambon tycker inte att det är "normalt" (som han säger) att vi badar tillsammans när barnet är hemma. Annars badar vi jämt, och jag förstod just inte varför vi inte kan göra det när sonen är hemma eftersom han absolut inte skulle bry sig. Och sen hörde jag sambons syster berätta om en lustig sak som hade hänt, just när hon och hennes man badade tillsammans när barnen var hemma.
Och ni vet ju hur tjejer är, analysera mera.... ;) ville bara kolla om jag tänkte "fel". Tack!
 
Sv: Vuxna bada tillsammans

När min bror, numera nitton var hos pappa i 10 års åldern, så badade pappa ofta med nya frun. Han gillade inte det precis, dels tyckte han det var "äckligt" att se henne naken, kändes onaturligt liksom. Sen var det nog lite "svartsjuka" oxå eftersom föräldrarna är skilda....

jag vet inte om det kan göra någon skillnad för barnen liksom. Tror det kan bli en liten skillnad för barnen om det inte är mamma och pappa, eftersom det kanske kan kännas konstigt för dem.

Med det inte sagt att det är fel, men en reflektion
 
Sv: Vuxna bada tillsammans

Jag tror att det ibland kan kännas dumt för barnet, men hans son är väldigt naturlig och hans mamma och hennes nya badar tillsammans. Även om jag inte springer runt naken i huset byter man ju om framför varandra på somrarna när vi är ute med båten och så. Jag har inte uppfattat att pojken har någor problem med detta alls, men min sambo tycker inte att det är "normalt" att bada tillsammans. Han älskar att utmåla mig som "onormal" och tycker ibland att jag inte ska varken tycka eller tänka något som har med barn att göra, eftersom jag inte har några egna.
Tack för era synpunkter!
 
Sv: Vuxna bada tillsammans

ha ha, då är det sambon som har problem :). Precis som du säger så beror det ju på barnets reaktion, verkar det ok, så varför inte?
 
Sv: Vuxna bada tillsammans

Det känns bra att ha ett förhållande med någon som anser att man är onormal ????
 
Sv: Vuxna bada tillsammans

AnnaKarinA skrev:
Ni som har barn i 11-årsåldern, badar ni vuxna tillsammans fastän barnet är hemma(med kompis el ensam) ?

Nej det skulle jag nog inte göra, jag vet hur de baden brukar sluta.... ;)
 
Sv: Vuxna bada tillsammans

*s* Min sambo vågar inte ge mig ens en puss på kinden när barnen är hemma så för mig är inte risken stor....fast å andra sidan så får jag ju inte bada med honom heller så problemet är ju löst. ;)
 
Sv: Vuxna bada tillsammans

Tror mer på att din sambos barn tar skada av om de aldrig ser sin pappa visa kärlek för kvinnan han bor ihop med...
 
Sv: Vuxna bada tillsammans

Visst sjutton kan man bada när barnen är hemma..

Varför skulle man inte kunna det? :)
 
Sv: Vuxna bada tillsammans

Sastra skrev:
Tror mer på att din sambos barn tar skada av om de aldrig ser sin pappa visa kärlek för kvinnan han bor ihop med...


Exakt min idé också.

Barn behöver varma kärleksfulla vuxenrelationer som förebild.
 
Sv: Vuxna bada tillsammans

Jag skulle tyckt att det va hemskt pinsamt om nån av mina föräldrar hade badat/duschat tillsammans med deras sambos när jag var i den åldern! Jag tyckte att det va pinsamt bara de kramades...Jag kommer ihåg när jag va på semester när ajg va ca. 6 år med en kompis familj och hemmes föräldrar kysstes, jga höll på att dö av skam...samma familj gick även omkring halvnakna inne på en semester några år senare snacka om pinsamt jag sprang ut därifrån..=) Har fortfarnande svårt att se vuxna kyssas...Vet inte varför..
 
Sv: Vuxna bada tillsammans

Klart man kan ,men kanske inte med olåst dörr. Att föräldrarna visar känslor för varandra är väl ett bra sätt att lära sina barn att kärlek är något fint som man delar med sig av. :love:
 
Sv: Vuxna bada tillsammans

Silverkedjan skrev:
Exakt min idé också.

Barn behöver varma kärleksfulla vuxenrelationer som förebild.

Det tror jag med. Vår son är så gullig, han blir avundsjuk så fort vi kramas eller pussas, så det blir familjekram varje gång :love: !

Kärlek mår barn bra av att se, men man får ju dra en gräns, inget regelrätt hångel när barn är närvarande tycker jag. Sex tror jag inte barn mår bra av att se :crazy: ....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
954
Senast: Humla
·
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
733
Senast: Malin_L
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 808
Senast: Mirtai
·
Småbarn Sommar hemmavid med små barn under 4 år - vad ska man hitta på? Gärna sånt som är rimligt att göra som ensam vuxen med fler än ett barn...
Svar
16
· Visningar
1 102

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp