Texaz

Trådstartare
Vilka här ska rida WA i år?
Vilken division, vilket distrikt och vilka grenar har ni tänkt er?

Jag rider div II i distrikt Mitt och kommer främst att rida Western Riding och Trail;)
 
Sv: Wa 2012

Jag och pajen ska vara med. Blir div 2 för SWR i distrikt väst iår.
Förhoppningsvis får jag rida reining och wr :banana:
 
Sv: Wa 2012

Div II här med, ihop med föregående talarna :p Trail är vår grej, förutsatt att jag får igång traktorn och installerar en gaspedal. Annars blir vi pausprogram! :D
 
Sv: Wa 2012

...med risk för att bli tjatig..... Jag är i samma lag som dom andra tre.... :p

Jag har tänkt köra med Sune, min unghäst, men vi får se vad vi klarar av och inte. Jag har ingen brådska med honom och tänker inte forcera fram något för WA. Klarar han det inte så stannar vi antingen hemma, eller så får Neha åka. :)
 
Sv: Wa 2012

Vad roligt att alla ni är i samma lag!
Längtar tills jag också får vara med och tävlingsdebutera, men all lycka åt er sålänge!
 
Sv: Wa 2012

Jag & Skunk kommer rida för WCWR i distrikt väst. Blir antagligen reining och pleasure.. Vi får ta det som det kommer, är ett helt lag med rookies och en trygg trailhäst :laugh:




Men vi har jäkligt kul på våra lagträffar i saloonen :angel:
 
Sv: Wa 2012

Jag rider också för WCWR i div II, distrikt väst. Dock inte i samma lag som Bismark, för vi har lyckats skaka fram två lag i år :)

Kommer att rida WH & WR som det ser ut nu, och har reining som reservgren. Vårat lag är en blandad kompott av rookies och ett par ryttare som varit med förr, själv var jag med för två år sedan. Ser det som ett bra tillfälle att komma ut och ha kul tillsammans med ett gott gäng från klubben, och att få lite mer tävlingsrutin i kroppen på min nya häst...
 
Sv: Wa 2012

Vår klubb, IRKW, skickar förhoppningsvis ut ett lag i vardera division i distrikt Mitt och min häst och jag ska, på något mirakulöst sätt, höra hemma i div I!!

Grenar blir ett senare bekymmer, först och främst tänkte jag sätta lite kondition på plats. :)
 
Sv: Wa 2012

*kl*

Så var det snart dags för första deltävlingen i dist väst!!
Verkar som att det blir en hel del lag som kommer :) vilka här åker och vilka grenar blir det?
 
Sv: Wa 2012

Ja, jag åker ju med :D
Det blir trail och pleasure för mig, kanske western horsemanship om jag får vela en stund.
Det ska bli så spännande! Första gången sen 2008 vi är ute och tävlar!
 
Sv: Wa 2012

Nej men ska du också åka, vad kul ;)
Men anmäl dig nu, det kostade visst 500.- att efteranmäla på plats :eek:
 
Sv: Wa 2012

Den förhöjda avgiften är för ej tidigare anmälda ekipage. Att bara lägga till en klass kostar inget extra om du redan är anmäld individuellt :-)

Kul att det kommer så många, 11 lag är anmälda! Kommer bli en sen kväll :o

Ska bli kul att se er IRL, era hästar borde jag känna igen iallafall :idea:
 
Sv: Wa 2012

Jag hade inte anmält mig individuellt överhuvudtaget.. Men jag tror jag hoppar över det den här gången. Lyckats tappa en högaffel på foten så jag hoppas att jag kommer kunna rida alls. Just nu är foten svullen och blå :crazy:
 
Sv: Wa 2012

Så var det snart dags för första deltävlingen i dist väst!!
Verkar som att det blir en hel del lag som kommer :) vilka här åker och vilka grenar blir det?
Jag kommer också ner i morgon, ställer upp i min favoritgren Prat. Räknar med begränsad konkurrens. :p
 
Sv: Wa 2012

Och du plockade väl hem ett par blågula du med? :)



*kl*

Själv är jag jättenöjd med dagen, vi placerade oss i båda våra WA grenar och hon var mycket mycket lugnare nu är på RiS så det går åt rätt håll :laugh:
 
Sv: Wa 2012

Och stod snällt o transporten med!

Jag är också nöjd med min tott, han gjorde mer rätt än jag :p Fick lite hjärnsläpp och klantade mig i trailen men traktorn var fantastisk!
 
Sv: Wa 2012

Ja, det var en ganska lyckad tävlingsdag, både individuellt och med laget :)

Kände igen er båda, eller era hästar snarare, men tyvärr har man ju inte tid att komma fram och prata, är så mycket annat att hålla koll på...

Men vi ses ju igen på nästa deltävling, är riktigt laddad!!!
 

Liknande trådar

Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 371
Senast: Seabaz
·
Anläggning Bytte ju bort torven för det kändes mindre och mindre klimatsnällt att använda och har hittat ett (visserligen franskproducerat)...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Fazeem
·
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 699
Senast: Johannna1
·
Avel Hur snabbt efter fölning börjar ni rida era ston? Om de vart ridna under tiden lätt o är något äldre. Mitt sto är 15 och blir hennes...
Svar
11
· Visningar
1 228
Senast: Teilani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp