(Wacom) ritplatta + vista + widescreen

moiran

Trådstartare
Någon som sitter på den kombinationen och får det att funka bra? Min ritplatta envisas med att mappa mina två widescreen-skärmar på sin lilla rityta. Det gör det ganska svårt att rita cirklar, om man säger så.... ;) Men det har visat sig att jag är helt inkompetent på att hitta rätt inställningar i vista för att ändra på det - behöver tips!
 
Senast ändrad:
Sv: (Wacom) ritplatta + vista + widescreen

ah! jag markte precis samma igar nar jag for forsta gangen skulle anvanda ritbradan sen jag kopte en till monitor! det var lite for sent for att jag skulle orka greja, och sa sitter jag pa mac. men jag kan saga till om jag hittar nat.

med min forra ritplatta kunde man ga och stalla in manuellt vilken yta ritplattan skulle motsvara. det var i ritplattans preferences och installningar - kolla det!
 
Sv: (Wacom) ritplatta + vista + widescreen

Ja, det gick finfint att göra så i XP, och jag har för mig att jag kollade just det när jag pillade med det förra gången (just nu sitter jag inte vid den datorn, så kan inte dubbelkolla) och att det alternativet inte fanns... :p
 
Sv: (Wacom) ritplatta + vista + widescreen

doh! verkar som en hel del har problem med att navigera runt i vista jamfort med XP?

jag har aldrig ens tittat pa det ;)
 
Sv: (Wacom) ritplatta + vista + widescreen

Troligen mest på grund av att det är annorlunda, inte nödvändigtvis svårt. Man har ju generellt större möjligheter att ställa in allt i vista än vad man har i xp, men är man van vid xp är det ibland klurigt att hitta rätt ställe... :)
 
Sv: (Wacom) ritplatta + vista + widescreen

Hah. Det visade sig att jag inne på fel ställe och letade efter inställningar. Nu är allt under kontroll. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Har haft en jobbig natt med brist på sömn och öron som bråkat. De har vätska bakom trumhinnorna som beter sig störigt så att det trycker...
Svar
0
· Visningar
630
Senast: Enya
·
Relationer Min svärfar miste relativt plötsligt sin partner tidigare i vintras. De har varit tillsammans så gott som hela sina liv. Ensamheten...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 934
Senast: Halona
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 949
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp