Walkertäcke i hagen?

Nepenthe

Trådstartare
Kanske en dum fråga men jag gillar designen på dessa walkertäcken. De blir stor bogfrihet och de värmer ändå ryggen.
Min häst har knappt täcken på men när hon har de så lämnas de på inne med o de ser så obekvämt ut med stramande täcken när hästarna ligger ner t.ex. vilket hon gör inne.
Har även inget större behov av värme skydd vid bogen utan det är isåfall ryggen vid regn eller blötsnö.

Någon erfarenhet?
 
Jag vet en som har det på sina hästar, verkar funka.
Själv skulle jag noja om att bogen blir kall och blöt men sålänge hästen är nöjd så😊
 
Så länge man hittar ett som sitter riktigt bra vid halsen så funkar det säkert bra. Dom sitter väl oftast lite högre upp fram så kan lätt bli ”strypkänsla” när dom tar ner huvudet.
 
Så länge man hittar ett som sitter riktigt bra vid halsen så funkar det säkert bra. Dom sitter väl oftast lite högre upp fram så kan lätt bli ”strypkänsla” när dom tar ner huvudet.

Jo o jag såg att de fanns väldigt många olika modeller. Min har en ganska djup hals..

Frågan är väl om de glider åt sidorna lättare bak? Det gör dock bucastäcket jag köpte vid jul också 🙄
 
Har själv inget walkertäcke, men har sett någon som haft det på sin häst i hagen, så tror inte det ska vara några problem sålänge din häst inte är helt galen i hagen :)
 
Jag som haft walkertäcke på promenader tror det helt beror på häst och täckesmodell. Min skulle inte kunna ha det i hagen då det både åkte snett över rumpan och gav strypeffekt när hon tog ned huvudet. Men får man bara till det så det ligger still och passformen är rätt så. Men jag tror inte det blir skönare ligga med då det riskerar hamna högre och strypa men sånt går ju att kolla
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Känner att jag behöver lite tips å så från folk som är mer van att täcka sina hästar. Jag ska ha min varmblodsvalack oklipp i...
Svar
9
· Visningar
1 030
Senast: ako
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 025
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 327
Senast: Shixle
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
5 942
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp