Webhotell med olika språk?

athena

Trådstartare
Jag har min hemsida hos Dinstudio sen ett gäng år tillbaka och det funkar väldigt bra. Lätt att uppdatera etc.

Nu vill jag dock göra en engelsk variant (enkel) och den funktionen har de inte. Då måste jag ha två siter vilket såklart blir dyrare. Finns det något webhotell som tillhandahåller detta? Det rör sig inte om så himla mycket pengar men ska jag ändå flytta och trixa kan det kanske vara klokt att se över hela kitet så att säga.
 
Jag har min hemsida hos Dinstudio sen ett gäng år tillbaka och det funkar väldigt bra. Lätt att uppdatera etc.

Nu vill jag dock göra en engelsk variant (enkel) och den funktionen har de inte. Då måste jag ha två siter vilket såklart blir dyrare. Finns det något webhotell som tillhandahåller detta? Det rör sig inte om så himla mycket pengar men ska jag ändå flytta och trixa kan det kanske vara klokt att se över hela kitet så att säga.
är det en shop du har eller mer i stil med blogg?
 
Det du söker efter är nog möjligheten att ha subdomäner/underdomäner. Om din hemsida i dagsläget heter minfinasida.com så kommer adressen med subdomäner att bli: svensk.minfinasida.com och för den engelska varianten blir det: english.minfinasida.com (Givetvis väljer du själv vad underdomänerna ska heta.) En underdomän borde gå att få hos i princip vilken webhotellsleverantör som helst.

Nu är jag lite osäker här eftersom jag själv aldrig haft subdomäner, men innehållet ska ju då gå att ha på samma webbhotellskonto.
 
Det du söker efter är nog möjligheten att ha subdomäner/underdomäner. Om din hemsida i dagsläget heter minfinasida.com så kommer adressen med subdomäner att bli: svensk.minfinasida.com och för den engelska varianten blir det: english.minfinasida.com (Givetvis väljer du själv vad underdomänerna ska heta.) En underdomän borde gå att få hos i princip vilken webhotellsleverantör som helst.

Nu är jag lite osäker här eftersom jag själv aldrig haft subdomäner, men innehållet ska ju då gå att ha på samma webbhotellskonto.

Domäner har jag redan två stycken. Men hos hotellet måste jag "köpa två sidor" för att få båda delarna. Nu har jag fått ett väldigt bra pris på sida #2 så jag väljer nog att stanna oavsett :).
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 131
Senast: Migo
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 112
Dressyr Velade mellan Dressyr o Ridning men det är ju trots allt så att jag vill hitta en tävlingsmässigt bra engelsk dressyrridning så det fick...
Svar
18
· Visningar
3 027
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag vet inte riktigt varför jag väljer att posta ett inlägg här, men hoppas kanske kunna få råd som kan hjälpa mig i min nuvarande...
Svar
9
· Visningar
1 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp