Western bebisar, 2010

Bewildered

Trådstartare
Sa....

jag ar val inte den enda har pa western som har bebisar? Hade varit lite roligt att snurra med fler westernbebisagare :) (kanner mig ju nastan lite ensammen har dar jag pular mest for mig sjalv, och alltid trevligt att snarja med andra svenskar om de sma...)

Snabb presentation av vara rattor:

Red,
liten hingstunge, cool, laidback, verka this far som om han har noll och inget temperament - i alla fall inget att tala om.

Baby,
stofol, cool som en filbunke MEN har finns det lite temperament att tala om, det markte vi idag. Ror sig i nulaget ett steg battre an Red, hon liksom flyter fram oavsett gangart. Vi far la se om hon behaller det nar hon blir aldre...

Bada ar efter samma hingst, bada red roans. Red har 3 vita strumpor och stjarn, Baby har skjuten stjarn/blas beroende pa hur man valjer att bedomma det. Cutting/Reining stammade bada tva, overlag mkt lika varandra, bade till sattet och utseendet.

Vilda och inte helt oskeptiska till det dar med manniskor - Men har redan (kom i sondags...) luskat ut att den blonda bruttan ar den som har kaket, sa jag ar lite mer okey an alla andra.

Kom igen... jag kan la inte vara den enda? Fram med era bebisar nu! Jag vet ju att de finns dar ute.... :)
 
Sv: Western bebisar, 2010

Bilderna då??? :D


I år fick jag två bäbisar. En solid och en overo paint, båda tjejer.

Länkar till deras album...

Claudia (Clearly Coolaborating), född 2 maj.


ALBUM


Kajsa (Im Still Coolorific -kallas numera Lora hos sina nya ägare...), född 23 april


ALBUM

Har mängder av små filmer på småtjejerna, men här är en:
http://www.youtube.com/watch?v=2kxVfL9HPY4
 
Sv: Western bebisar, 2010

Lite vettiga bilder kommer om nan dag... nar maskmagarna ar borta >.< Fick dom avmaskade igar, sa om nan mer dag borde de se lite mer presentabla ut... hehe jamfort med dina finingar ser vara pluttar ut som raggsockor *asgarvar* Idag fick jag inte min gomorgon sniff, tror de fortfarande anser mig vara lite Aaaacklig efter avmaskningen igar, men fanns liksom inte tid att vanta tills de ar mer hanterbara utan det behovde goras pa en gang. De kom i alla fall fram och berattade med all onskvard tydlighet att "Horro bruden, vart ho ar Slut!"

Igar fick stora pojkarna se dom genom staketet DA skulle jag haft kameran med egentligen, stora pojkarna brakade om vem som skulle fa halsa pa bebisarna forst - Frost vann. Och han var den som stod Framst hela tiden, gud nade den av gringubbarna som forsokte ta ett tjuvnyp pa bebis - de fick sig en kanga fran Frost innan de hann blinka.. sa jag tror vi vet vem som kommer vara barnvakt sa smaningom. Lite smaforvanande dock, Frost brukar vara en brakstake, men han verkar gilla folisar... *babblar glatt pa och dricker morgonkaffe*
 
Sv: Western bebisar, 2010

*viskar* (den är till salu) :angel:

Bew, du kan väl ta huvudbilder! :D Klart det är skillnad, dina är ju födda i det vilda o har ju en del att ta igen! Men det brukar småttingarna göra ganska fort!

En del sura gamla valacker får hjärtan i ögonen när dom träffar föl o blir som stora nallebjörnar :love:
 
Sv: Western bebisar, 2010

Haha redigerade precis tva huvudbilder... eftersom det varit lite forvirring for mina vanner overseas gallande vem som ar vem *tihi*

red.jpg


Baby.jpg


Just nu arbetas det pa att de ska vaga smaka pa kraftfodret.... *flinar* Hoet mumsas det i alla fall glatt pa..

Marks nar man gar igenom bidlerna vem det ar som ar mest vaken - Baby... hon star o kikar pa en betydligt oftare an Red.
 
Sv: Western bebisar, 2010

She`s Got The Look "Sandy"
Född:3/3 2010
e.Cash N Smart ee.Smartin Off eee.Smart Little Lena
u.Adele ue.Kaiser-multichampion uue.Alt

Bild från en månad sedan som 7 månaders gammal.
sanyomm.jpg

sandyom.jpg
 
Sv: Western bebisar, 2010

Hon ar sa sot :)

.....
Idag gnaggade Baby pa mig igen - gnaggantal ar nu 3! Jeeej! :banana: Det betyder ju bara "iiih vi ar utan hooo!" men det kanns skont att hon satter mig i samband med bra saker i alla fall... :love:

Jag ar iaf Lite battre an alla andra, this far, mig kan de iaf sta ut med ett steg bort och fortsatta kaka... framlingar gore sig icke besvar. Inte sa att de rusar galet at andra hallet, nejnej.. de skritta bort och star o smabligar. :rofl: De ar sa sota, och tokroliga bada tva. (gosh, later ju nastan som en smabarnsmamma har... ajja... lol)
 
Sv: Western bebisar, 2010

DSCF2650.jpg


Frost i svansen!

DSCF2651.jpg


De hade frost i oronen, "skagget", ogonfransarna, o lite varstanns tidigare i morse... men da hade jag inte kameran med.

De borjar se lite mer presentabla ut nu i alla fall... Baby borjar till och med bli lite.. jamnmullig!

Bonusbild

DSCF2653.jpg
 
Sv: Western bebisar, 2010

*knapplan pa mig sjalv*

De ater ur mina hander utan nagra monkademanger nu iaf.... maskmagen har blivit utbytt mot en homage - men de har rundat till sig fint overlag, de har fortfarande inte helt kopplat det dar med att ata grain, men det kommer.

Baby visade sin "fina" sida idag nar en slakting kom o halsade pa, glad i hagen var hon pa g upp till mig nar Ve o FASA! En Framling gick igenom grinden! Da akte orona bak, tre galoppsprang och varldens bakutspark at denna fula filur till framling. Jahupp lixom, da vet vi Det. Nar uppfodaren sager Spunk, sa menas det Spunk. Sen roade sig Baby med att verkligen visa sin showiga sida under nagra minuter innan hon trottnade och atergick till att kaka ho. Det ska bli mycket spannande nar det ska borjas lyftas fotter pa den damen ja.....
 
Sv: Western bebisar, 2010

Härliga sötingar och urfina bilder Bew!:love:

Hur stora är era nu? Min lilla "Sonja" mätte idag 138 över manken, inser att hon nog blir liiite större än de 145 som jag tycker är idealiskt! Nåja, kan inte vänta annat med bägge föräldrarna på 162....:p
 
Sv: Western bebisar, 2010

Nej hon blir nog lite större än så :D

När är hon född?

Fröken Claudia är ikväll mätt till 133 cm bak och 130 cm fram (med reservation och felmarginal på x antal cm pga bristfälliga mätverktyg :o )

 
Sv: Western bebisar, 2010

Hon är född 29 mars!


STÖRRE!????:eek:

HUR ska jag ta mig upp??? Hon är hur som helst supertrevlig:love:

Tur att jag inte har pengar Wranglan, är bara sååå förälskad i din Claudia!:love::love::love:
 
Sv: Western bebisar, 2010

You come get her!!! :D I give you good price, good price ;) Hon är född i maj så hon kanske kommer ifatt Sonja :d

Äsch du tar dig upp fint på Sonja! O väl uppe kommer hon ha så mjuka kattlika gångarter att du inte bryr dig om hon så är 170, tro mig! :love:
 
Sv: Western bebisar, 2010

Jag har en hingstföling, född i april efter Bad Like I Wanna Be. Han heter Wanna Be Lucky Me och kallas för Billy.
Han är bay med vita tecken. Just nu ser han ut som en sån där garnboll som man gjorde på lekis när man var liten :D
Han är ganska lik sin mamma i mentaliteten, lite försiktig men ändå social, lättlärd och lugn.
Har ingen bra/ny bild just nu för jag är på jobbet men lägger in en som är ett par månader gammal. Ska faktiskt ta och mäta honom igen för att se hur hög han är nu, sist jag mätte var han ca 115 men det var ett tag sen. Tror inte bilden vill som jag?? Eller fick nog till det :D
31870628.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Western bebisar, 2010

Esch Tex, ju langre ben desto trevligare attityd! Goaste pojken vi har har ute ar ju runt 170 hog, mja, nanstanns mellan 165 o 170 iaf, vi har inte riktigt velat mata ordentligt. :angel:

Ingen aning om hur hoga vara ar... en kvalifierad gissning ar att de kommer sluta runt 150.

Malin: Vad heter stoet? Jag som ar nyyyyfiken i en struuuuut :angel: Himla sot uppsyn!

(Och det har ju sjalvklart Claudia med, men arligt talat Wranglan.. vad annat kan man vanta sig nar de finns hos dig? :P :love: )


I dag har vi snostorm... Och jag tror de gnaggar pa spoken! Kanske ar det gamle Blackie som ar o kikar till dom, for nar jag smet ut i snalblasten.. ja da stod de bada tva och kikade in i pen 1 och gnaggade sadar som bara folungar gor till vuxna hastar. Och tro mig - i pen 1 har vi Ingen hast! Jag var tvungen att kolla sa det verkligen var tomt med tanke pa vinden o snon, sa ingen av grabbarna lyckats ta sig dit - men dar var det tomt... bara vitt och blasigt.

Ibland undrar jag om det dar med spoken... Finns liksom noll och ingen forklaring ang varfor de skulle gnagga at det hallet - grabbarna ar i stora hagarna at Andra hallet! Daremot brukade det sta en lada precis utanfor pen 1, mot creeken till.... Ska nog tanda ett ljus i natt, bara for att... och sjalvklart onska er och era smattingar en underbar dag! (O Tex, in med lite bilder!!! :banana: )
 
Sv: Western bebisar, 2010

Frost ju! Den store roanen.... uhm.... efter My brand a music, undan... eeeeeh..... *gar och kikar pa hans papper* Han ar inte direkt byggd for ranchjobb... om man uttrycker det fint.

KQH Tristin Frost,
My Brand a Music/Sunbar Thunder/Diamonds tack/Page Lee Music
Leos Driftin Sage/Driftin Cinnimon/Prices Rondo Bob/Twistin pest

Har daligt med vettiga bilder pa honom ar jag radd... Ni far tanka pa att karlen min ar dryga 2 meter lang med laaaanga ben. Jag ser ut som en fluglort jamte Frost (och jamte maken med tror jag)

DSCF2232.jpg


(Han far lite hjalp med en stor kalv... han ar inte sadar rutinerad pa att dra saker an, eller rattare sagt: han gillar det inte sa han maskar garna. Han ar -sadarkanske- till salu pga det, tillsammans med det faktum att han Aldrig, nagonsin, har brattom Nanstans. Han ar lite som skalman - skynda langsamt aka doggy. Men himla trevlig!)
 
Sv: Western bebisar, 2010

Men gud vilken härlig häst! På med stjärtlappen och se om han kan länga lite på steget vetja :D:love:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Att jag tanker "lite annorlunda" ibland ar jag medveten om, men jag vill veta HUR annorlunda jag tanker. Hunden i fraga: du kan...
2
Svar
24
· Visningar
4 327
Senast: Bewildered
·
Hästhantering Hej, har ventilerat det här lite i andras tradar men inte fatt nagon reaktion sa jag tankte att det kanske ar battre att starta en egen...
Svar
17
· Visningar
1 899
Senast: daphna
·
L
Dressyr Hejsan, jag har en fullblods korsning som kom till mig for ett ar sen for att hon var farlig och hade forosakat en hel del olyckor...
Svar
8
· Visningar
1 139
Senast: lovelylace
·
Hästvård Jag bor pa irland dar det valdigt sallan blir minusgrader. Det kan dock regna och regna och blasa ratt rejalt. Har tva fullblod, den ena...
Svar
3
· Visningar
818
Senast: Megs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp