western-träning

S

stoffe

Finns det någon åldersgräns för ett varmblod som ridits engelskt att börja lära om till western?

Stoffe
 
Nä dom lär om sig snabbt!
Börja med att få hästen att förstå neckrening, dvs
tyglen mot halsen, o att söka sig framåt nedåt.
Lycka till, det är bara att fråga.
Har själv ett vbl.
 
Sv: western-träning

Som sagt finns det ingen åldersgräns. Om du inte tidigare har jätte erfarenheter av western. Åk på en clinic med din häst. Kan lära sig massor och bra att ha en bas för både dig och hästen så ni lär er rätt från början! Men det är bara kämpa på!
 
Sv: western-träning

Varför ska hon börja med det?
Jag personligen började med att lära henne stanna utan tyglar och svänga med vikt och ben. (fast det var ju en tinker...)

/ Jag, kunskapstörstig
 
Sv: western-träning

Det är nog olika för min kille kan inte neckreining och han är inriden western och är ett Varmblod (OBS! Rasen spelar ingen roll;) )
Men det är precis som inridaren sa: det finns 1000tals sätt att rida western och inget är fel förutom det dåliga:D
 
Sv: western-träning

Varmblodet jag hade på foder var ca 12-13 år då hon började ridas western på, å de funkade utmärkt
Allt går bara man vill :)
 
Sv: western-träning

Jag har ett varmblod som är 15 år ch det är ett år sen jag började med westernridning och han har lärt sig massor(jag med för den delen)framförallt att ta det lugnt.Förut var han jättestressad..nu är han lugnet själv.Min 7-åriga dotter rider honom själv.Jag tror aldrig att det är för sent för någon häst att lära sin något nytt.Till våren ska jag se om det inte kan bli någon liten tävling,för skojs skull.
Lycka till med ditt varmblod!!!:bump:
 

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
907
Senast: Nepenthe
·
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 250
Senast: Seabaz
·
Ridning Ska ev få hem ett 8 årigt sto som är insutten men i skritt och lite trav. Inte så mycket mer än så. Mycket arbetad från marken, snäll...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 640
Senast: Blyger
·
Fritid Jag har gått och intresserat mig för stridsflygplan, och undrar om någon har något tips på bra böcker om just det? Inte för svåra, och...
Svar
5
· Visningar
355
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp