Bukefalos 25 år!

Westernsadel från H**ks

domino

Trådstartare
Jag funderar på att ev köpa Western Rider Pleasure till mitt vbl sen från Hööks, den för 3995:- finns i svart och brun. Någon som har den, är den bra, skön osv?? :smirk:

S

Sunnan

hej du!

jag har ingen erfarenhet av just den sadeln, men jag har tittat på relativt många olika w-sadlar och jag råder dig till att köpa en begagnad märkessadel. W -sadlarna är oftast rejäa och bra sydda, så även fast sadlen aknske är några åt gammal så är brukar de vara hela och fina i lädret. gå in på olika w- sidor och titta på begagnat, finns många bra under länkar

mvh/ Anita

S

__Stilett__

hört att det är en dålig affär att köpa billig westernsadel.

E

emindy

Jag köpte den i andrahand och den passar ganska bra på mitt varmblod, men sadeln i sig är inte speciellt skön i sitsen.
Det finns liksom ingen stoppning.
är du ute efter en sadel som du ska kunna ha glädje av länge så rekommenderar jag nog kvalitet och att du provar själv innan du bestämmer dig

domino

Trådstartare
Tack för svaret! :) Jag har känt på den inne på Hööks och jag tycke sitsen var lite hård oxå.. :crazy:

Köp inte den sadeln!
Den är en obekväm liten stjärtlapp.
Dessutom är den väldigt låg framtill och trycker därför lätt på manken om hästen inte är helt "manklös".
Jag gillar den inte alls!!
Bättre då att lägga ett par tusenlappar till på en begagnad sadel av kvalitet.

// Anna

V

Vargdotter

På Börjes finns ju en hel del dyrare sadlar (fast ändå billiga för att vara western, den dyraste kostar väl runt 12.000), jag har dock ingen erfarenhet av dem. Men någon annan kanske har det? :)

Liknande trådar

Kläder&Bli fin Ytterligare en skotråd från mig, men måste väl vara fler än jag som funderar över skor! Nu när vår och sommar kommer om inte annat. Jag...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
3 684
Gnägg Hej! Jag skulle behöva lite hjälp av någon som är bra på engelska hästtermer. :) Jag skriver en engelsk historia där de nu i ett...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 258
Kropp&Själ Jag har under flera år misslyckats med att hitta en varm kappa/ jacka till vintern. Varje år har jag försökt. Förra året gav jag upp och...
2
Svar
37
· Visningar
2 113
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
1 959

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Fortsättning på bildtråden II
  • Vad gör vi? Del CXL
  • Kaoset del 2

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack #8
  • Foderlära!!