Westernsadel från H**ks

domino

Trådstartare
Jag funderar på att ev köpa Western Rider Pleasure till mitt vbl sen från Hööks, den för 3995:- finns i svart och brun. Någon som har den, är den bra, skön osv?? :smirk:
 
hej du!

jag har ingen erfarenhet av just den sadeln, men jag har tittat på relativt många olika w-sadlar och jag råder dig till att köpa en begagnad märkessadel. W -sadlarna är oftast rejäa och bra sydda, så även fast sadlen aknske är några åt gammal så är brukar de vara hela och fina i lädret. gå in på olika w- sidor och titta på begagnat, finns många bra under länkar

mvh/ Anita
 
hört att det är en dålig affär att köpa billig westernsadel.
 
Jag köpte den i andrahand och den passar ganska bra på mitt varmblod, men sadeln i sig är inte speciellt skön i sitsen.
Det finns liksom ingen stoppning.
är du ute efter en sadel som du ska kunna ha glädje av länge så rekommenderar jag nog kvalitet och att du provar själv innan du bestämmer dig
 
Tack för svaret! :) Jag har känt på den inne på Hööks och jag tycke sitsen var lite hård oxå.. :crazy:
 
Köp inte den sadeln!
Den är en obekväm liten stjärtlapp.
Dessutom är den väldigt låg framtill och trycker därför lätt på manken om hästen inte är helt "manklös".
Jag gillar den inte alls!!
Bättre då att lägga ett par tusenlappar till på en begagnad sadel av kvalitet.

// Anna
 
På Börjes finns ju en hel del dyrare sadlar (fast ändå billiga för att vara western, den dyraste kostar väl runt 12.000), jag har dock ingen erfarenhet av dem. Men någon annan kanske har det? :)
 

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
907
Senast: Nepenthe
·
Western Jag använder inte FB och tänker inte börja igen med det. Men jag skulle gärna vilja ha folk online att bolla med, fråga saker osv. Jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 228
Senast: Ramona
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 308
Senast: Lycan
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
3 888
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp