Westernsadel till unghäst

VarjaLinnea

Trådstartare
Jag behöver tips på sadelmodeller!
Jag är i taget och ska skaffa westernsadel till min appaloosa unghäst. Vilket i sig är sjukt svårt bara det att hitta rätt sadel, men nu till det som gör det ännu svårare, han är extremt kort! Just nu (hoppas han växer mer) är hans anläggningyta för själva bommen typ 45 cm. Så med läder och grejer kan sadeln vara runt 53-55 cm.
Vad finns det för sadlar/märken som är så korta? Vilken typ av sadel ska jag börja prova? Någon som har haft liknande problem? Han är relativt rak i ryggen, hur är "arab" sadlarna?

Många frågor men hoppas någon kan peka ut riktning i denna sadeldjungel 😊
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 195
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 613
Utrustning Alltså nej nej nej och åter nej! Nu är jag nere i sadelträsket, rejält! :banghead: Hur svårt ska det vara att hitta en passande sadel...
Svar
14
· Visningar
2 419
Senast: Equilina
·
Utrustning hur är wintec cair i passformen? Letar ny sadel o ser ofta dessa sadlar ute till bra begagnat pris. har dock ingen aning om hur de är i...
Svar
0
· Visningar
662
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp