Westernsadlar

G

Grazia

Vet inte om denna hamnar rätt nu men jag chansar. Jag skulle behöva hjälp med de olika storlekarna på westernsadlar. I vilken ordning går de, semi q, full q etc. Vilken är den största, finns det någon efter full quarter? :confused: Tacksam för all hjälp då jag tycker att det här en djungel när man är van vid engelska sadlar.. :crazy:

Här är en till som undrar! JAg undrar dessutom, hur "översätter" man dessa bommmar till vanlig engelsk sadel?? Tex om man har en häst som drar normal bom i vanlig sadel, vad är det i westernsadlstorlek?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag läser till sadelmakare men eftersom jag är helt ovetandes om vad som är modernt och vad som går hem hos hästfolk idag behöver...
Svar
12
· Visningar
1 157
Samhälle Har funderat till och från, under en längre tid, varför det är så viktigt för oss människor att sätta etiketter på oss själva, och på...
Svar
6
· Visningar
412
Senast: Scata
·
Skola & Jobb I mitt yrke så är det vanligt att man får utbildningar för att avancera, kunna utföra svårare felsökningar, få mer ansvar osv. Detta...
2
Svar
37
· Visningar
1 444
Senast: Sol
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
756
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 27
  • Del II Valp 2022