Westie eller skotte

Sv: Westie eller skotte

Jag gillar westie bäst, men jag är nog ganska färgad, då min mamma födde upp sådana i 25 år....Skotten verkar lite ensamhund medan westien är en riktig familjehund...som jag har märkt det, behöver inte stämma generellt alltså... :p

Vad jag har förstått gäller det att leta länge o väl för att hitta linjer utan en massa tråkiga ras-sjukdomar, det finns, men man får vara noggrann.

Tror att priset ligger på 8-9000:-


Hur länge sedan är det du hade westie?
 
Sv: Westie eller skotte

C_L skrev:
Hur länge sedan är det du hade westie?
Vilken fråga, den fick mig att inse att åren går. Min familj hade en westie 1972 - 1986.

Vad hade din mor för kennelnamn?
 
Sv: Westie eller skotte

Kennel Quuig... om jag minns rätt...stavningen kanske skulle vara med två i...jag minns inte.... :crazy:
 
Sv: Westie eller skotte

Det är inget namn som jag har hört. Däremot vill jag minnas att det fanns en kennel som hette Tweed.
 
Sv: Westie eller skotte

en Cairnterrier skall du givetvis ha , det är ett mellanting mellan dom båda kan man säga, lite rivigare än westie men inte så sura och inbundna som skotte
 
Sv: Westie eller skotte

Hur går det? Blev det nån hund?
Kan ju som en kompromiss föreslå Cairn? ;)
 
Cairnterrier

Det var faktiskt en cairnterrier som fick mig att skaffa en westie.

En av mina vänner hade köpt en cairnterrier. När han skulle resa bort en vecka, frågade han om jag ville ta hand om den, eftersom jag funderade på att skaffa hund. Det var en jättetrevlig hund, men jag ville inte härma min vän, så det blev en westie, som på den tiden var en ganska ovanlig ras.

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig en cairnterrier. :)
 
Sv: Westie eller skotte

LenaH skrev:
Hur går det? Blev det nån hund?
Nej, jag flyttade; vilket inte var planerat när jag startade tråden. Med nuvarande bostad skulle det vara svårt för mig att ha hund.
 
Sv: Westie eller skotte

Vad synd!

Jag har själv haft Westie men skulle nog kunna tänka mig att skaffa Cairn nästa gång då jag upplever dem som lite "ärtigare", vår Westie var rätt flegmatisk.. ;)

Men det var en underbar hund som ställde upp på allt jag utsatte honom för i barndom och tonår! :love:
 
Westie och skotte

Varför välja, när man kan ha både ock? Det har visserligen inte blivit någon levande hund ännu, men mitt hem har så smått börjat förvandlas till ett Black & White-museum. Utan att egentligen ha planerat det har jag börjat skaffa reklamprylar för Black & White.

Finast är en tredimensionell barreklam med westien och skotten ungefär i valpstorlek, men naturligtvis avbildande vuxna hundar. Varje gång som jag ser den påminns jag om att det skulle vara trevligt att ha hund igen. Dock ska jag göra åtminstone en längre resa först.

Naturligtvis har jag också Black & White i barskåpet. :)
 
Sv: Westie eller skotte

HEj
Vi har två skottar en svart och en vetefärgad. Nästan black and White. Den vetefärgade är supersocial och bara älskar alla som kommer till gården. Den svarta är nästan lika positiv till folk och aktiviteter. Lätta hundar att ta med överallt. Pälsen behöver viss omvårdnad, vi borstar varje vecka trimmar var 8 vecka och det har fungerat bra. Den svarta är 6 år nu. De följer gärna med ut iskog och mark och joggar lite grann. Annars har vi en fartig ras också welsh corgi cardigan, men med den är det mer aktivitet och motion då det är en vallhund.
 
Sv: Westie eller skotte

Om den har!

Skulle vara kul att veta hur det gick för TS, om h*n fortfarande är aktiv användare vill säga? :)
 
Sv: Westie eller skotte

Hahah oj ^^ Jag som precis tänkte börja skriva om vår hund.

Men som sagt, nyfiken över hur det blev för användaren :)
 
Sv: Westie eller skotte

Jag har missat, att tråden har väckts till liv igen, men nu kommer ett svar. Någon hund blev det inte. Ändrade arbetsförhållanden gjorde att det inte skulle fungera för mig att ha hund.

En bieffekt av mina funderingar har dock blivit en liten samling av föremål med reklam för Black & White whisky.
s.laugh.gif
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 430
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 474
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Hundhälsa Jag hamnade för ett tag sedan i en diskussion med några uppfödare om det här med mentalitetsbeskrivningar av hundar. Uppfödarna var...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
9 660
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 202
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp