Wheel of time

MiniLi

Trådstartare
Fler som är pepp inför november när Wheel of Time kommer som tv-serie? :love:
Jag hoppas verkligen att de får till det bra. Älskar böckerna!

Var så länge sedan jag läste böckerna, var betydligt yngre då och lånade på biblioteket. Har de tre sista böckerna i bokhyllan men funderar på att beställa hem övriga nu.

 
Jag vet inte hur jag ska känna, älskar böckerna så långt som jag kommit i serien. Jag har samlat dem på svenska men luften gick ur lite när inte alla finns översatta. Lyssnade på dem för ett tag sedan men så byttes uppläsaren och den nya dög inte :o så jag har faktiskt inte läst (eller hört) slutet.
 
Fler som är pepp inför november när Wheel of Time kommer som tv-serie? :love:
Jag hoppas verkligen att de får till det bra. Älskar böckerna!

Var så länge sedan jag läste böckerna, var betydligt yngre då och lånade på biblioteket. Har de tre sista böckerna i bokhyllan men funderar på att beställa hem övriga nu.

Nej :D

(Det verkar så opepp att skriva att jag inte tycker om böckerna, vilket jag roat mig med att inte göra sedan 90-talet :p)
 
Jag vet inte hur jag ska känna, älskar böckerna så långt som jag kommit i serien. Jag har samlat dem på svenska men luften gick ur lite när inte alla finns översatta. Lyssnade på dem för ett tag sedan men så byttes uppläsaren och den nya dög inte :o så jag har faktiskt inte läst (eller hört) slutet.
Finns fortfarande inte de sista översatta? Det var ju jättemånga år sedan de kom!

Jag har läst alla men för mig blev det ett jättelångt glapp där mot slutet så jag tappade liksom av det. Men nu klickade jag precis hem bok 1-11 så på måndag har jag hela samlingen i bokhyllan och kan börja om ;)
 
Finns fortfarande inte de sista översatta? Det var ju jättemånga år sedan de kom!

Jag har läst alla men för mig blev det ett jättelångt glapp där mot slutet så jag tappade liksom av det. Men nu klickade jag precis hem bok 1-11 så på måndag har jag hela samlingen i bokhyllan och kan börja om ;)
Nej, de slutade översätta långt innan de sista böckerna kom
 
Finns fortfarande inte de sista översatta? Det var ju jättemånga år sedan de kom!

Jag har läst alla men för mig blev det ett jättelångt glapp där mot slutet så jag tappade liksom av det. Men nu klickade jag precis hem bok 1-11 så på måndag har jag hela samlingen i bokhyllan och kan börja om ;)

Inte när jag kollade senast, och enligt typ Wikipedia finns heller inte planer på att göra det. Handlar om de 3-4 sista har jag för mig.
 
Tycker du inte om böckerna? :eek::eek::eek:

jag tycker inte heller om böckerna. Har försökt läsa serien vid 3 olika tillfällen men fortfarande inte kommit igenom den. Den är inte bra.

Eller. Den kan sammanfattas med gå-gå-gå-ångest-ångest-ångest-nån sminkar sig i ett helt kapitel- back stabbing - ångest - åh nej, en man!

Nej. Jag tycker inte om sagan om ringen heller.
 
Tycker du inte om böckerna? :eek::eek::eek:
Nope.

Första tre eller så var helt ok. Sedan blev de hemskare och hemskare med bara dragandes i flätor och stamp på ställe. Började väl skumma dem mot slutet, sedan tog jag beslutet att inte läsa fler förrän sista kommit (man ville ändå kanske veta hur det skulle sluta), han drog ut på både storyn och hur lång tid det tog innan de kom ut, sedan dog han. Osäker på om jag lånade och bläddrade till slutet i den sista.

(och btw avskyr hans kvinnor :rofl: men måste väl erkänna att jag nog kanske inte tittat i någon av böckerna på många herrans år.)

Jag har blivit övertalad att se första avsnittet dock verkar det som. (vi såg första i Witcher med, (inte så förtjust i den Witcher bok jag läst heller men förstår varför man gillar dem.)
 
Nope.

Första tre eller så var helt ok. Sedan blev de hemskare och hemskare med bara dragandes i flätor och stamp på ställe. Började väl skumma dem mot slutet, sedan tog jag beslutet att inte läsa fler förrän sista kommit (man ville ändå kanske veta hur det skulle sluta), han drog ut på både storyn och hur lång tid det tog innan de kom ut, sedan dog han. Osäker på om jag lånade och bläddrade till slutet i den sista.

(och btw avskyr hans kvinnor :rofl: men måste väl erkänna att jag nog kanske inte tittat i någon av böckerna på många herrans år.)
Heh. Jag var ju ganska ung när jag läste, men hoppas att jag fortfarande kommer tycka om dem. Annars har jag precis beställt hem 11 böcker i onödan 😅
 
jag tycker inte heller om böckerna. Har försökt läsa serien vid 3 olika tillfällen men fortfarande inte kommit igenom den. Den är inte bra.

Eller. Den kan sammanfattas med gå-gå-gå-ångest-ångest-ångest-nån sminkar sig i ett helt kapitel- back stabbing - ångest - åh nej, en man!

Nej. Jag tycker inte om sagan om ringen heller.
Nej det låter ju inte så lockande när du skriver sådär:D
 
jag tycker inte heller om böckerna. Har försökt läsa serien vid 3 olika tillfällen men fortfarande inte kommit igenom den. Den är inte bra.

Eller. Den kan sammanfattas med gå-gå-gå-ångest-ångest-ångest-nån sminkar sig i ett helt kapitel- back stabbing - ångest - åh nej, en man!

Nej. Jag tycker inte om sagan om ringen heller.
Åh fast jag älskar Sagan om ringen. Så det är inte det.

Dock sminkar de sig inte lika länge i Sagan om ringen, eller pratar om män eller flätor igen och igen och igen och igen och igen och så ångest.
 
Senast ändrad:
Den här ser jag fram emot!

Mercedes Lackey är verkligen ojämn, vissa böcker är riktigt hopplösa, andra är mina favoriter. (hon har skrivit extremt mycket böcker) Omslagen är ju obeskrivliga :rofl: men oj vad det här skulle kunna bli bra. Eller katastrofuselt.

https://deadline.com/2021/08/valdemar-universe-fantasy-book-tv-series-1234807994/

Fast egentligen föredrar jag att läsa böcker framför att se dem. Men lite härligt med en serie som bygger på böcker som för sin tid hade en väldigt bra syn på kön och sexualitet. (vet inte hur de står upp i nutid men ev missar är ju lätt att arbeta bort i produktionen.)
 
Nej det låter ju inte så lockande när du skriver sådär:D
Det är ingen fara flätorna, sminket och ångesten börjar inte tränga ut storyn förrän efter bok tre eller så och ger ju faktiskt när jag tänker efter oanade möjligheter att korta avsnitten genom att kapa irrelevanta bitar.
 
Jag är rätt pepp faktiskt trots att jag är väääldigt onöjd med castingen. :cautious:

Älskade böckerna som ung och har både läst och lyssnat på hela serien flera gånger. Kvinnosynen och kvinnorollerna är typisk tidig, populär ungdomsfantasy. Alla hjältarna är unga män och kvinnorna rätt barnsliga rätt igenom, det smiskas rumpor som straff och fan och hans moster - men jag har läst om serieproduktionen och de har insett att böckerna är lite dated och valt att ge den ett annorlunda uttryck, och det tycker jag är pännande!
 

Liknande trådar

Fritid Eftersom bukeoraklet var så himla bra på att hitta böcker till min mormor (som tackar och hälsar, fast hon inte fattar vad ett forum är...
Svar
12
· Visningar
560
Senast: Glimra
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 945
Senast: Sirap
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 345
Senast: LiviaFilippa
·
F
Juridik & Ekonomi Jag har mycket liten erfarenhet av att ta lån men nu har sambon och jag stött på så pass mycket patrull i senaste låntagarsvängen att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 056
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp