Whisky på en budget

_Elly_

Trådstartare
Jag tar inte i den drycken med tång så behöver lite assistans i julklappsköpet :D 150-200 kr ungefär.


Trodde det stavades whiskey föresten? :p
 
Ja, jag har koll på att det finns olika varianter men varje gång önskningen dykt upp har den var precis så vag:crazy:
Kollar nu med dennes partner som ej dricker om hn vet eller kan fota om någon ok flaska finns i hemmet!
 
Helt klart Jack Daniels-vibbar på personen :D tänker att den kan vara backup! Funderar på att lägga lite mer bara för att få problemet ur vägen. Den @Dentaku nämnde är intressant.
 
Brukar ju finnas kombipack med 4x50 cl flaskor för drygt 200 kr från olika producenter om den prislappen är okej. Skulle jag personligen rekommendera om man inte vet säkert personens smak.

Hade någon uttryckt en önskan om whisky hade jag ju inte gett bourbon, men det är ju jag… Vet man att mottagaren gillar exempelvis Jack Daniels är det väl okej, men annars skulle jag föreslå att köpa flera småflaskor istället för en stor, billig.
 
Brukar ju finnas kombipack med 4x50 cl flaskor för drygt 200 kr från olika producenter om den prislappen är okej. Skulle jag personligen rekommendera om man inte vet säkert personens smak.

Hade någon uttryckt en önskan om whisky hade jag ju inte gett bourbon, men det är ju jag… Vet man att mottagaren gillar exempelvis Jack Daniels är det väl okej, men annars skulle jag föreslå att köpa flera småflaskor istället för en stor, billig.
Nu är ju just Jack Daniels en whiskey. 200kr är en väldigt mager budget om man ska köpa en bra whisky och även de där blandboxarna hamnar en bit över.
 
Nu är ju just Jack Daniels en whiskey. 200kr är en väldigt mager budget om man ska köpa en bra whisky och även de där blandboxarna hamnar en bit över.
Sant. Det är jag som av någon anledning omöjligt kan lära mig det, sitter stenhårt i mitt huvud att JD är bourbon och jag verkar omöjligt kunna lära om. En dag, kanske…

Jaja, min poäng är oavsett att jag hellre skulle ge bort en mindre flaska finare whisky om man inte vet säkert att JD uppskattas av mottagaren. Något finare går ju att bjuda på vid tillställningar om personen inte uppskattar just den sorten själv, JD kanske inte är nåt man generellt använder i det syftet, beroende på umgängeskrets då. Men det kanske man gör, bara jag som associerar det mer till ”att bli full” snarare än att sitta och njuta av.
 
Men det kanske man gör, bara jag som associerar det mer till ”att bli full” snarare än att sitta och njuta av.
Jag med, Hedinn, jag med. Jag tänker också på JD som bourbon för övrigt, trots att det inte är det.

KL:

TS, när jag är osäker på vad jag ska köpa till någon, oavsett om det ska vara alkohol eller någon kul matgrej eller en tvål eller ett ljus… så brukar jag satsa på svenskproducerat. Det verkar alltid förgylla lite på något vis, göra vad-det-nu-är lite mer speciellt.
 
Sant. Det är jag som av någon anledning omöjligt kan lära mig det, sitter stenhårt i mitt huvud att JD är bourbon och jag verkar omöjligt kunna lära om. En dag, kanske…

Jaja, min poäng är oavsett att jag hellre skulle ge bort en mindre flaska finare whisky om man inte vet säkert att JD uppskattas av mottagaren. Något finare går ju att bjuda på vid tillställningar om personen inte uppskattar just den sorten själv, JD kanske inte är nåt man generellt använder i det syftet, beroende på umgängeskrets då. Men det kanske man gör, bara jag som associerar det mer till ”att bli full” snarare än att sitta och njuta av.
Det är väl som med allt annat som smakar något, åsikterna går isär. Nu är jag som sagt rätt nördig i mitt whiskydrickande med strax under 100 sorter i källaren. Men jag tycker att JD är en klart värdig dricka även om den inte kostar som finare single malts. Den har sötare toner av torkad frukt än många av konkurrenterna men inte den riviga spritnoten som en del billiga sorter lider av.

Det kan hända att en del mer pretentiösa samlare skäms för att gilla Jack Daniels. Jag är inte en av dem.
 
Jag med, Hedinn, jag med. Jag tänker också på JD som bourbon för övrigt, trots att det inte är det.

KL:

TS, när jag är osäker på vad jag ska köpa till någon, oavsett om det ska vara alkohol eller någon kul matgrej eller en tvål eller ett ljus… så brukar jag satsa på svenskproducerat. Det verkar alltid förgylla lite på något vis, göra vad-det-nu-är lite mer speciellt.

Det är också kul att köpa något som är lite otraditionellt på ett sätt samtidigt som smaken är klassisk. Japansk whisky är också riktigt, riktigt bra men kostar lite mer.
 
Det är också kul att köpa något som är lite otraditionellt på ett sätt samtidigt som smaken är klassisk. Japansk whisky är också riktigt, riktigt bra men kostar lite mer.
Jag har en om du ursäktar stavningen Nakjima som är så god. Har körsbärsblommor på etiketten
 

Liknande trådar

Hemmet Läste en tråd på Facebook om någon som köpt en grillpanna på Erikshjälpen, rengjort, oljat in och fått jättefin. Nu var det inte...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 837
Senast: Enya
·
Katthälsa Ja, hur mycket mat får era katter/dag. Proportionerna torrisar/blötmat/barf. Är de i normalt hull, under eller överviktiga. Megara som...
2
Svar
24
· Visningar
2 591
Senast: Strict
·
Kropp & Själ Har ju testat klättra nu 2 gånger och gillar det, är dock väldigt höjdrädd :D det blir dyrt att betala in sig varje gång (~200 kr) Så...
Svar
18
· Visningar
958
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag känner mig sjuk färdig med det här med mens och PMS. Jag har ett barn och vill inte ha fler, så nu känns det inte som det är nån...
2
Svar
22
· Visningar
2 197
Senast: Ms_Antrop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp