"Why don't you eat here every day & keep the wife as a pet?"

Mammas

Trådstartare
Var på restaurang igår, som jag inte tänkte nämna vid namn.

Lite undanskymt på en vägg sitter en tavla som endast består av texten i rubriken. När jag påtalar detta för mitt sällskap sitter alla som fågelholkar, ser vi detta 2016? Vid betalning påpekade jag detta för servitrisen som blir lika chockad hon, hon har inte sett den och säger att hon ska ta upp det internt. Med tanke på hennes reaktion antar jag att den inte kommer sitta kvar så länge, varför jag väljer att inte säga vilken restaurang det var.

Men, vad skulle ni göra i situationen?
Skulle ni som jag ta upp det? Fota tavlan och posta på restaurangens Facebook.sida? Eller är det "bara ett skämt"?
Och vad gör ni åt annan vardagssexism ni möter? Går det att säga ifrån i alla situationer? Hur gör ni när det inte riktigt passar sig att säga ifrån?
 
Jag brukar alltid påpeka sånt när jag ser det så hade nog gjort som du!

Jag är en sån där jobbig kund som alltid påpekar att jag inte fattar varför det måste finnas pojk- och flickanpassade vantar eller andra kläder eller varför tåget till flickan måste vara rosa när pojkens är blått osv.
 
pojk- och flickanpassade vantar
Flick-vantarna måste ju vara anpassade för att man inte ska råka bryta en nagel i dem fattar du väl! O_o

Jag hade nog bara typ suckat och skakat på huvudet över det hela och kanske tagit upp det med mitt sällskap om jag känner mig själv rätt, men tycker att det var helt rätt av dig att ta upp det med personalen! :up:
 
Jag brukar alltid påpeka sånt när jag ser det så hade nog gjort som du!

Jag är en sån där jobbig kund som alltid påpekar att jag inte fattar varför det måste finnas pojk- och flickanpassade vantar eller andra kläder eller varför tåget till flickan måste vara rosa när pojkens är blått osv.

Vad är pojk- och flickanpassade vantar och var finns det? :confused: Jag har nämligen aldrig sett det. Någonsin. Någonstans.
 
Vad är pojk- och flickanpassade vantar och var finns det? :confused: Jag har nämligen aldrig sett det. Någonsin. Någonstans.

Gå in på HM t.ex. Där har man inte barnvantar, utan pojkvantar och flickvantar. De för flickor är ofta rosa eller lila med glitter och de för pojkarna har superhjältar och skelett.

Och ja, jag vet att man såklart kan köpa rosa vantar med glitter till en pojke. Vår femåring har rosa gummistövlar eftersom han valde det. Men frågar maneter barnvantar på HM i vår stad får man frågan om de är till en pojke eller flicka...
 
Gå in på HM t.ex. Där har man inte barnvantar, utan pojkvantar och flickvantar. De för flickor är ofta rosa eller lila med glitter och de för pojkarna har superhjältar och skelett.

Och ja, jag vet att man såklart kan köpa rosa vantar med glitter till en pojke. Vår femåring har rosa gummistövlar eftersom han valde det. Men frågar maneter barnvantar på HM i vår stad får man frågan om de är till en pojke eller flicka...

Aha, där ser man. Jag har aldrig köpt vantar i "vanliga" klädaffärer utan det köper jag på typ Stadium eller Skistar om det är "riktiga" vantar som avses och på typ Ica om det är tunnare fingervantar jag är ute efter.
 
Gå in på HM t.ex. Där har man inte barnvantar, utan pojkvantar och flickvantar. De för flickor är ofta rosa eller lila med glitter och de för pojkarna har superhjältar och skelett.

Och ja, jag vet att man såklart kan köpa rosa vantar med glitter till en pojke. Vår femåring har rosa gummistövlar eftersom han valde det. Men frågar maneter barnvantar på HM i vår stad får man frågan om de är till en pojke eller flicka...
Och här har jag alltid trott att man har vantar på händerna och inte på könet :eek:
 
I sodra USA, Georgia och South Carolina, finns det nagra reasturanter som heter "Wife Saver" ... jag har aldrig varit pa en, utav princip,:angel: men de startade pa 1950 talet och i de staterna ar namnet inte negativt :cautious: Sjalv blir jag upprord bara jag tanker pa det.:grin:
 
I sodra USA, Georgia och South Carolina, finns det nagra reasturanter som heter "Wife Saver" ... jag har aldrig varit pa en, utav princip,:angel: men de startade pa 1950 talet och i de staterna ar namnet inte negativt :cautious: Sjalv blir jag upprord bara jag tanker pa det.:grin:
Tja, om det är restauranger som anställer och räddar kvinnor ifrån misshandel i giftermål (det är väl det som 'wife saver' betyder? right?) så låter det ju som ett jättebra koncept faktiskt :up:;)
 
Jag hade påtalat det för personalen och sen postat på facebook inkl namn på restaurangen. Vad folk har för humor privat är upp till var och en, men vissa saker är inte lämpliga att skylta med offentligt, speciellt inte om det är ett företag som är mån om sin image. Den där typen av "skämt" slutade väl räknas som humor någonstans på 50-talet.
 
Och här har jag alltid trott att man har vantar på händerna och inte på könet :eek:
220px-Willy_warmer_profile.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp