wifi - förstärkare?

tanten

Trådstartare
Avkomman sitter och jobbar i mitt gästhus under ett par veckor.
Kruxet är att signalen inte riktigt når dit. Det är typ 30 meter bort.

Hen föreslog förstärkare och jag visste inte ens att sådant fanns!
Nån som har erfarenheter och kan beerätta mer?

Behöver man dyra mackapärer eller duger det med billigare? Finns det fallgropar?
(jag har fiber 100/100)
 
Kanske blir billigare och tillräckligt bra att köra med eget mobilt bredband i det andra huset?

Om det bara handlar om en kortare tid.

Om man vill ha lika snabbt bredband och mer permanent tror jag det billigaste och bästa är att gräva ner en kabel.
 
Kanske blir billigare och tillräckligt bra att köra med eget mobilt bredband i det andra huset?
Det är bara två veckor i detta läget så det känns overkill att meckla med. Bättre med något som går att köra hela tiden även när det kommer andra gäster.

Vi har inte världens bästa mobilnät här heller....
 
Det är bara två veckor i detta läget så det känns overkill att meckla med. Bättre med något som går att köra hela tiden även när det kommer andra gäster.

Vi har inte världens bästa mobilnät här heller....
Jag ändrade lite i mitt inlägg innan jag såg att du svarat.
Med mobilt bredband menade jag även möjligheten att använda sin egen mobil och köpa till obegränsat eller vad som kan behövas någon månad. Borde vara enklare än det mesta.

Men det beror självklart på om det ger tillräcklig hastighet.
 
Japp. Det är sådant jag tittat på. Men är det nåt att ha?
Om det är fri sikt mellan husen så ökar sannolikheten att det kan bli bra.
Och generellt så så ökar också sannolikheten att det blir bra, om man lämnar de billigaste prisklasserna - vilket den här är.

Dock tycker jag att MIMO-antenn är bra. Och ASUS är ett helt ok märke. Och 30m är inte så där våldsamt långt.
Möjligtvis kan @sjoberga tolka specifikationen, och tycka nåt ännu bättre.
 
Om det är fri sikt mellan husen så ökar sannolikheten att det kan bli bra.
Och generellt så så ökar också sannolikheten att det blir bra, om man lämnar de billigaste prisklasserna - vilket den här är.

Dock tycker jag att MIMO-antenn är bra. Och ASUS är ett helt ok märke. Och 30m är inte så där våldsamt långt.
Möjligtvis kan @sjoberga tolka specifikationen, och tycka nåt ännu bättre.

Jag har haft svårt att få min repeater att fungera perfekt. Men det fungerar.

För 279 kr kanske det är värt att bara prova. Vill man ha mindre förlust av hastighet (repeatrar lider av det ofrånkomliga faktum att de först ska hämta data från routern och sedan skicka det till klienten på andra sidan - och gör man det på samma band blir det trängsel och svårigheter i frekvensbandet) - bör man fixa en med Triple eller Dual band - som då klarar att ta emot på ett band och skicka vidare på ett annat.

Skulle jag själv försöka skulle jag vilja ha det här monstret:
https://www.netonnet.se/art/dator-s...s-tri-band-wifi-range-extender/1002334.14356/
 
Om det är fri sikt mellan husen så ökar sannolikheten att det kan bli bra.
Och generellt så så ökar också sannolikheten att det blir bra, om man lämnar de billigaste prisklasserna - vilket den här är.

Dock tycker jag att MIMO-antenn är bra. Och ASUS är ett helt ok märke. Och 30m är inte så där våldsamt långt.
Möjligtvis kan @sjoberga tolka specifikationen, och tycka nåt ännu bättre.
Fri sikt - ja. Från baksidan av det större huset till det mindre.
Får kolla på mellanprisklass då.
1586017028822.png
 
Avkomman hade med sig en mackapär som vi ska testa imorgon.

Frågan är om den ska stå där hen jobbar eller inne hos mig där reutern är?
 

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 129
Senast: Liten
·
U
Övr. Hund Jepp, det kunde nog inte gått mkt sämmre än det gick annat än om hunden sprungit ner sig på en is eller liknande. :cry: Jag har ju...
Svar
8
· Visningar
1 879
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp