wifi - förstärkare?

Avkomman hade med sig en mackapär som vi ska testa imorgon.

Frågan är om den ska stå där hen jobbar eller inne hos mig där reutern är?

Den måste stå så den har bra kontakt med routern. Mest sannolikt hos dig men vid ett fönster som vetter mot mottagaren. Den blir komplett värdelös utan kontakt med routern som har Internetkontakten.
 
Jag köpte ett meshnätverk till vår gård, fiber är indraget i stora huset men nu är det bra wifitäckning över hela gården, vi kan ha trådlösa kameror kopplade på nätverket t.o.m hundhuset :up:
Dock kostade det en slant, tror jag gav kring 3000, så det kanske inte är så aktuellt för så kort tid, men kanske kan va nått om du vill ha en långsiktig lösning.

Vi körde med en repeater från Dlink förut, men det var mest bara strul
 
Den måste stå så den har bra kontakt med routern. Mest sannolikt hos dig men vid ett fönster som vetter mot mottagaren. Den blir komplett värdelös utan kontakt med routern som har Internetkontakten.
Då är ju frågan vilken typ av fönsterglas det är också, vissa fönsterglas "blockar" mobiltäckningen, dvs man måste gå ut för att få bra mobil mottagning. Misstänker att det är samma med wifi-vågorna
 
Jag köpte ett meshnätverk till vår gård, fiber är indraget i stora huset men nu är det bra wifitäckning över hela gården, vi kan ha trådlösa kameror kopplade på nätverket t.o.m hundhuset :up:
Dock kostade det en slant, tror jag gav kring 3000, så det kanske inte är så aktuellt för så kort tid, men kanske kan va nått om du vill ha en långsiktig lösning.

Vi körde med en repeater från Dlink förut, men det var mest bara strul
Detta låter intressant! Kan du utveckla lite? Vi har fiber och trots en dyr router så får vi inte till täckning i källaren och på övervåningen :meh: Behövs det dras några kablar? Lätt att installera?
 
Då är ju frågan vilken typ av fönsterglas det är också, vissa fönsterglas "blockar" mobiltäckningen, dvs man måste gå ut för att få bra mobil mottagning. Misstänker att det är samma med wifi-vågorna

Det stämmer, modernt treglasfönster med solskydd är premiumblockerare. Perfekt om man inte vill dela sitt Wi-Fi med grannen. Är så van vid fönster à la 1800-tal så missade det.
 
Detta låter intressant! Kan du utveckla lite? Vi har fiber och trots en dyr router så får vi inte till täckning i källaren och på övervåningen :meh: Behövs det dras några kablar? Lätt att installera?

Det finns säkert olika varianter men vårt är trådlöst. Man placerar ut olika noder, mina är stora som brandvarnare ungefär. Den första kopplas via sladd till routern, resten behöver bara en elsladd och går via wi-fi. Vi har tre noder men har man större yta att täcka skaffar man fler noder och placerar ut dem på lämpliga ställen med hänsyn till täckningen. Sen kör den backhaul över strömnätet för maximalt utnyttjande av bandbredden. Allt räknas som samma nätverk så man kan gå omkring utan störning när datorn kopplar upp sig mot nästa nod.

Rätt enkel installation om man inte är teknisk analfabet;)
 

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 165
Senast: Liten
·
U
Övr. Hund Jepp, det kunde nog inte gått mkt sämmre än det gick annat än om hunden sprungit ner sig på en is eller liknande. :cry: Jag har ju...
Svar
8
· Visningar
1 883
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp