wiii vi fick 1:a pris=)

B

**BORTTAGEN**

Jag ställde ut min lilla hund i stockholm i Söndags och fick 1:a pris och fick en stor fin rosett som nu hänger på väggen och glänser=))
 
En rosett för 1:a pris? Det har jag bara sett en gång på en SKK-utställning, som man fick köpa om man ville om man tyckte det röda plastbandet var för lite :)
 
Har oxå fått rosett....var en skk-utställning :confused:

visst band...men rosett oxå...eller??
 
Jupp här fick man lköpr 70 kronor kostade den röda rosetten=) fick köpa 2 men hade bara pengar för 1=((((
Tycker det ska ingå men men. jag är glad iaf=) det var på täby galoppbanan i söndags SKK=)
 
Jag fick ett rött band först och fick 1/1 på han och fick köpa 2 röda 1:plats rosetter men hade bara pengar till 1=(
dET VAR PÅ TÄBY GALOPP=)
 
Köpa 2? Vänta nu, du måste ju ha fått något annat än en 1:a. Varför skulle du få köpa 2 rosetter? 2 hundar?

hänger inte med :D
 
nä fick 1 kv och 1 kk. Nästa är i stockholm den 16 oktober om jag inte mindes fel nånstans där iaf=)))
 
Hur är det med CK/CERT/BIR/Grupplaceringar? Måste man köpa de rosetterna också? Jag har bara ställt på brukshundsutställningar och har inte fått någon rosett för 1:a pris men för CK och uppåt. Just det, man får en liten för HP också, helt onödigt ;)
 
Jag tycker det räcker med rosetter för ck/cert/bim/bir/big 1-R/bis 1-R + valprosetter. Annars blir det otroligt mycket rosetter för arrangören, det är ju ofta en hel del olika raser som bedöms... Vet att arrangörer tycker det är dyrt med rosetter som det är.
 
Jo du, de kostar runt 20:-/styck, en BIS-rosett går loss på 80:-. På utställningen jag var med och anordnade (inte SKK men officiell) gjorde vi så att man fick hämta CK/HP-rosett eller ett pris som vi köpt in, mot uppvisande av kritiklapp. Vi hade köpt in skålar och ljuslyktor som kostade 5-10 kr. De tog slut på en gång! De som får CK varje gång de ställer ut sin hund är inte intresseade av en rosett, då kan pengarna lika gärna stanna i klubben. Och alla är nöjda och glada! 7 CK-rosetter delades ut.. (över 100 delt hundar).

Mvh Ishtar
 
jo men när man betalar 250 kronor tycker man att rosetterna iaf kan kosta 30 kronor eller nått inte uppår 200 kronor=(

Hehe jag har inte fått så många rosetter än så jag är väl lite galen efter dom ..än iaf :)
 
Ja, alltså jag kan ju inte svara för SKK. Men man behöver inte köpa HP/CK rosetterna hos oss. Men för att spara pengar köpte vi in billiga fina prylar som de rosettlessa fick välja istället. Det visade sig vara en kanonidé eftersom de rosettsugna fick rosetter och de som har hundratals hemma fick en fin skål/kruka.

Och en utställning med vinster från sponsorer går ofta precis bara runt ekonomiskt, kanske en liten vinst som går till den fattiga klubben, har jag insett nu när jag är med som arrangör. Då inser man att 20:- av de 220:- som det kostar att anmäla faktiskt blir en hel del. Särskilt då man tittar på fakturan på rosettbeställningen, reseersättningar och arvoden och mat till domarna och sekreterarna mmmmm.
 
När jag ställde ut på SKK...

...senast var i juni då min hund fortfarande gick i valpklass. Hon vann i alla fall tikvalpklassen men förlorade sedan mot hanen i bästa valp-klassen och blev således BIM. Denna rosett fick vi direkt i ringen. Sedan fick vi mot uppvisande av kritiklappen en hp-rosett alternativt annat pris och kunde också köpa själva platsrosetten för 30 kr. Eftersom jag inte är så utställningsvan ville jag ha rosetterna och köpte även förstaprisrosetten - det är sån himla konkurrens i min ras att när man för en gångs skull vinner klassen vill man passa på!

Så i avgiften ingår nog även hp/ck-rosetter, men man får dem inte direkt i ringen.

Anneli
 
ja iden är ju bra men priset är dyrt på rosetter anmälningsavgiften är väl oki=)
 
Jag ställde ut mina hundar på 4-dagarsutställningen i Vadstena och fast att det kostade en bra hacka över 1000kr/hund så fick man inte ens CK-rosetten utan den fick man KÖPA!!! Jag blir vansinnig på sådant snåleri! Får hunden ett CK då ska man baske mig få med sig en rosett hem. Det kostade mig minst 7000 kr allt som allt att ställa på den utställningen med bensin, anmälningsavgift, hotellrum mm, och sedan så är de så snåla att man inte ens får ett CK eller inte ens rosett för Bästa Veteran! Helt sjukt - vad kostar egentligen en rosett att göra, 5-10 kr? Morrrr morrr. :mad:
 
Jasså fick man inte rosetten i Vadstena? Det är dåligt tycker jag med. Se ovan vad en rosett kostar ca, det är inte SKK som tillverkar dem utan köper naturligtvis av en rosettilverkare tex Silve. Fast SKK torde ha ett ruskigt bra avtal tycker man. Och eftersom det kostar 260-270:- för vuxen hund så förväntar jag ALLTID att rosetten ska ingå. SPECIELLT en BIR-vinst! Eller blev du BIS-placerad med veteranen? Där fick de väl en liten rosett får man väl hoppas. Men rosetter för klassvinnare kan man inte förvänta sig... det är i final isf.

Ishtar
 
Jag är ingen nybörjare i utställningssammanhang. Jag tycker att det är dåligt att man på vissa utställningar inte får CK-rosett, HP-rosett och Bästa Veteran-rosett. På en del får man det, på andra inte. Den hund som blir Bästa Veteran, i sin ras, ska ha en rosett. Det förtjänar faktiskt fina väl bibehållna veteraner, ägarna uppmuntras ju också till att visa upp sina veteraner och det är ju en ära för rasen med många fina äldre hundar.
Hundar som bedöms vara av CK-kvalité ska också ha rosett - hur ska annars uppfödare kunna uppmuntra sina valpköpare till att komma till utställningarna med allt vad det kostar och allt bök det innebär, om hundkraken inte ens får en rosett när den erövrar CK!? Rosetten är en morot och den ska finnas kvar som PRIS. Alla fina hundar kan inte bli BIM eller BIR men alla hundar av CK-kvalite kan få CK! Det är ju roligt med rosetter och man vill ju vinna ngt med sin hund - det är ju därför vi flänger runt med jyckarna! Tillbaks med CK-rosetterna, det kostar ju för 17 280 kr att bara anmäla hunden. Säg då att man anmäler till sju utställningar per år så springer det ju i väg upp mot 2000 kr, får då hunden 5 st ck på de utställningarna så har man ju i alla fall lite troféer som sporrar till nästa utställningssäsong, där kanske ett BIM eller BIR ligger innom räckhåll?!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 465
Senast: Krumben
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 632
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 621
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
2 359
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp