Willes lilla bod

Det är i år det ska ske. Min lilla bod ska fixas till. Det ska tapetseras och målas. Och så ska jag bygga lite skåp. I helgen var jag och hämtade material. Jag har dock inte allt än.

Byggandet kommer att ske lite i taget. Kanske t.o.m. microsteg. Idag drog jag fram två bockar att använda då jag sågar upp material. Och så har jag konstaterat att överskåpen blir 55 cm höga och inte 60 cm som jag hade för mig.

20230316_143921.jpg
 

Har du en inredningsplan (eller hur man nu benämner det) för insidan?
Typ sovplats och bord
Jepp. Det har jag haft i flera år. Lite har jag ändrat längs vägen. Hoppas bara att tapeten räcker nu när jag tänkt om.

Och så måste jag köpa nytt bord och stolar eftersom de jag tänkte ha där har flyttats till annan plats.
 
Senast ändrad:
Våningssängen som står där borde jag montera ner och ta ut. Den är i vägen. Dessutom är den felmonterad. Stegen sitter på fel plats.
 
Jag har jobbat lite med boden i helgen.
20230410_174704.jpg

Två reglar och en plywoodskiva är tillsågade. Det är dock bara regeln närmast väggen som sitter fast. Jag måste köpa längre skruv.

Det var lite knepigt att få till det då taket lutar, men jag löste det.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Så fort solen är framme så är jag ute. Jag sitter mot södra sidan av huset och lapar i mig av strålarna. Och det känns så jäkla bra! Men...
Svar
1
· Visningar
403
  • Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
772
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 074
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
600
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp