varmblodstravare

Trådstartare
hej min lilla willy som var en liten papegoja dóg för ett tag sen, jag hade lagt in mat å vatten till han på kvällen innan jag gick å la mej å sen på morgon ser jag han död i sin bur, liksom han sitter kvar på pinnen men lutar sej mot väggen på buren:cry:, någon som vet va han kan ha dött av??
R:I:P willy:heart
 
Sv: willy:heart

det var väldigt hemskt,om man öppnade ytterdörren så satt han å vissla tills ,man kom å prata med han, han åt bara barnvälling till mat hehe
 
Sv: willy:heart

varför bara välling ???

Låter som om han dog av undernäring om han bara åt välling, det klarar inte en fågel att leva på så vitt jag vet :confused:
 
Sv: willy:heart

Ok, var willy en helt nykläckt papegoja? För annars bör den rimligtvis äta annat än barnvälling. Även nykläckta bör äta papegojvälling, och inte vanlig välling.
 
Sv: willy:heart

Ok, och han fick denna minst sagt ovanliga kost på veterinärs inrådan, eller varför? Du kan ju inte begära att vi ska hjälpa dig med info om varför din papegoja dog när du inte ens lämnar ut info om art och levnadsvillkor, men slänger ur dig i förbifarten att btw åt den bara välling?
 
Sv: willy:heart

jag hade int han från när han var en nykläckt fågel, det var min far som kom hem mä den,

Från vem? Uppfödare? Djuraffär? Svarta börsen- handlare?
Fick han inte med några skötselråd verkar väl det sista mest troligt.

Men varför inte ta reda på fakta själv om sina djur?
 
Sv: willy:heart

Varför bara ge välling =O
han dog nog för att han inte fick de näring han behövde..
varför kollade du inte upp vad han behövde för fröblandning innan du tog emot fågeln?
tyvärr så tror jag att felet ligger hos dig att han dog.
Inte för att medvetet ge dig dåligt samvete men HUR kan man vara så
oansvarlig ?
 
Sv: willy:heart

Det är inte ditt fel att Willy dog, det är faktiskt din pappas fel!
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 304
Senast: Whoever
·
Hästvård Hej. Jag har ett föl som är 15 dagar gammalt idag. Hon föddes med fölsjuka och vi har varit på Ultuna och spolat leder osv när hon va 3...
Svar
1
· Visningar
672
Övr. Katt En vildkatt har lagt tre ungar i trädgården hos en kollega. Han och hans fru har matat ungarna under 2 månader, och har nu lyckats fånga...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 198
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • Psykisk (o)hälsa
  • Eurovision Song Contest 2024

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Sojasås + katter

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp