Bukefalos 28 år!

Winamp och Windows Media Player.

loveponies

Trådstartare
I våran förra dator så kunde man högerklicka på en mp3-fil och välja "play in winamp" eller "enqueue in winamp", och så spelades låten i winamp.
Men nu i den nya datorn så kan man bara välja "spela upp" och så spelas den automatiskt i winows media player. Hur kan jag göra så att jag kan välja att spela upp i winamp istället?
Det går ju att dra låtarna till winamplistan, men det är ju så bökigt... :crazy:
 
Du maste valja WinAmp som det primara programmet att oppna musikfiler i. I Preferences pa Media Player finns det en kryssruta att kryssa av.
 
Du kan testa att hålla ner shift och högerklicka på filen. Förhoppningsvis får du då upp valet "Öppna med->", "välj program"

Leta rätt på winamp och kryssa i "Använd alltid det här programmet för att öppna filtypen"

Vart är preferences då? Jag har svensk version...
I Media player i XP heter det "Alternativ" under "Verktyg"
 
Jag har gjort det, och då öppnas mp3-filen i winamp om man dubbelklickar. Men det går inte att välja "enqueue in winamp" som jag alltid kunde förr. Då måste jag dra dit låtarna, men det är så knöligt tycker jag...
Jag menar, dubbelklickar man på en låt så börjar den ju spelas, oavsett vilken låt som redan spelas.
 
Hmm. Jag har "Enqueue in winamp" som alternativ..

Kolla options->Preferences i winamp. Kolla så att mp3 är valt under filetypes. Jag har Register types on winamp start och Directory context menus ikryssade.

Kolla om du har det. Om du inte får det att fungera kan du testa "Enqueue as default action", då kommer filen att läggas till kön även om du bara väljer "Öppna med winamp"

Kolla även Options->Preferences->Agent och kolla så att Maintain file associations är ikryssat.
 
Ha! Det fungerade! Jag klickade i rutan "directory context menus" och då blev det som vanligt! Tackar!
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 830
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 788
  • Låst
Tjatter Välkommen till Halloween Hollow! Platsen där det ena kvarteret pyntas mer skräckinjagande än det andra. Varje år hålls en tävling där...
49 50 51
Svar
1 003
· Visningar
25 461
Senast: Niyama
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
700
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp