windows 10

Tarnin

Trådstartare
Köpte en ny pc som bara har windows 10. Nu har den helt plötsligt (jag var inne och kollade runt på de olika funktionerna) bestämt jag måste ha lösen när den startar. Det vill inte jag!

Jag och sonen har letat och kollat hur jag ska bli av med den funktionen igen och testat lite olika alternativ.
Jag måste skriva pin-kod nu, mycket irriterande, vill den ska gå direkt till startsidan som den gjorde i början.

Hjälp!
 
Kanske ni kan ändra lösenordet och istället för att skriva in ett nytt lämna det blankt? Så har det funkat i tidigare Windows-versioner :)
 
Om du går till credential manager och väljer ditt windows credentials account, klickar på edit/properties eller något sådant, och får upp ditt account så kan du klicka ur boxen där det står att man måste logga in med namn och lösenord. Tror du måste ange lösenordet för att få igenom förändringen, men sen ska det funka.

Har inte win10 själv, men jag tror det var så jag gjorde på pappas dator i alla fall. :p
 
Hittade det på engelska. Om andra vill bli av med startlösenordet, så finns det här.

On your windows 10 Start menu window, right click at the Win logo > select Run option > in the Run box type netplwiz > OK > UN-check the box "users must enter user name and password to use this computer" > click OK > follow the prompts.
Restart Win 10.

Hoppas det fungerar, har inte startat om datorn än.
 
Senast ändrad:
Hittade det på engelska. Om andra vill bli av med startlösenordet, så finns det här.

On your windows 10 Start menu window, right click at the Win logo > select Run option > in the Run box type netplwiz > OK > UN-check the box "users must enter user name and password to use this computer" > click OK > follow the prompts.
Restart Win 10.

Hoppas det fungerar, har inte startat om datorn än.
 
GRRRRR det tog bort passordet men gjorde också att jag inte kom in. Tur nog har jag 2 accounts, 1 admin och 1 normal

Hatar hatar windows 10
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 464
Senast: Fiorano
·
Hemmet Vi har nyss köpt ett hus, som tar vatten ur lokal brunn. För att göra livet underhållande, så är vi tre fastigheter som delar på samma...
2
Svar
31
· Visningar
1 772
Senast: Blyger
·
IT & mobiler Jag skulle vilja ha en armbandsklocka med timerfunktion. Typ som de klassiska digitala klockorna men gärna aningens snyggare😆 Har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 926
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
817
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp