Bukefalos 28 år!

Windows Movie Maker

CoNo

Trådstartare
Hej!
Jag har idag filmat lite och försöker få in det i Movie Maker nu så att jag kan redigera det. Filmerna är av MPEG-typ och det verkar inte som att Movie Maker kan ta såna filer, det står såhär när jag försöker dra och släppa klippen till Klippsamlingen: "'XXXXX' 21 mars.mpg gick inte att importera. Ett gränssnitt har för många metoder att utlösa händelser från" och sen står det inte mer. Är det så att Movie Maker inte kan hantera MPEG-format eller tror ni att det är nåt annat fel?
Vore jättetacksam för lite hjälp! :laugh:
 
Sv: Windows Movie Maker

Enligt Microsoft hjälp och support: Filformat som stöds av Windows Movie Maker i Windows XP <-- klickbar länk

Stöds följande format för import av innehåll

* Videofiler: ASF, AVI, WMV
* Filmfiler: MPEG1, MPEG, MPG, M1V, MP2
* Ljudfiler: WAV, SND, AU, AIF, AIFC, AIFF
* Windows Media-filer: ASF, WM, WMA, WMV
* Stillbilder: BMP, JPG, JPEG, JPE, JFIF, GIF
* Ljud i MP3-format: MP3

Ovanstående var andra träffen vid googling på >>movie maker mpeg<< :angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Windows Movie Maker

Tack så mycket! :)
Hm, då verkar det ju som att det borde funka med MPEG. Skumt!
 
Sv: Windows Movie Maker

Får ja passa på och fråga?

Jag kan inte spara mina filmer! Vad är det för problem? Det går att spara om jag lagar super korta tråkiga filmer.

Det står så här:

"Windows Movie Maker kan inte spara filmen på platsen du angav. Kontrollera att orginialkällfilerna som används i filmen fortfarande är tillgängliga, att platsen där du vill spara filmen är tillgänglig och att det finns tillräckligt med ledigt hårddiskutrymme. Försök sedan igen"

Men när jag ska spara på min dator står det: ledigt utrymme som krävs 8,12Mb och beräcknat ledigt hårddiskutrymme på enhet C: 85Gb.

Pliiiis HJÄLP! Jag får sån jäkla huvudvärk av detta program!!
 

Liknande trådar

IT & mobiler jag har många gånger försökt göra i ordning filmer på datorn i movie maker, bilder och ljud går bra att importera, men när jag försöker...
Svar
0
· Visningar
1 019
Senast: Buck
·
IT & mobiler Har nyss köpt mig en sony xperia s och har några film snar som jag skulle vilja redigera i windows movie maker 2011 men när jag drar...
Svar
1
· Visningar
1 246
Senast: Moltke
·
IT & mobiler Har några filmsnuttar på telefonen som jag skulle vilja redigera med windows movie maker, men dom går inte att öppna. det står: Det...
Svar
6
· Visningar
2 801
Senast: MinIan
·
Övr. Hund Jag jobbar i en djuraffär, vilket är både jätteroligt, för jag får ju jobba med min hobby och träffa på människor med samma intresse som...
2
Svar
26
· Visningar
6 006
Senast: Lavender
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp