Windows startar inte!

Freydis

Trådstartare
Min dotter skulle installera en skiva som följde med hennes mobil (för att kunna föra över bilder). När hon installerat den så skulle datorn startas om men då inget hände så startade hon om den på knappen...

Kruxet är att nu går det inte att få igång windows på datorn! :( Det kommer upp nån sida om att starta i felsäkert läge, i senast konfigurerade inställningar etc (reservation för korrektheten i ordalydelsen) och sedan poppar det upp en blå sida som försvinner lika snabbt så jag hinner inte läsa vad det står! :eek:


VAD GÖR JAG???


Vi är tre databeroende personer i familjen, vi måsta ha två datorer- att ha bara en nu fungerar verkligen inte bra...

Eller är det nån som försöker få oss att njuta av vårsolen istället? :angel:
 
Sv: Windows startar inte!

testa att gå in i felsäkert läge och avinstallera programmet från mobilen.
 
Sv: Windows startar inte!

Ibland (ofta) räcker det att man startar i felsäkert läge (enter på det alternativet) en gång & där sedan startat om datorn igen så släpper problemet. Troligen har problemet kommit ur att den slogs av på knappen istället.

Funkar inte det så gör som Laban säger. In i felsäkert igen & avinstallera mobilprogrammet.
 
Sv: Windows startar inte!

testa att gå in i felsäkert läge och avinstallera programmet från mobilen.
Jaha...? :confused:

Ibland (ofta) räcker det att man startar i felsäkert läge (enter på det alternativet) en gång & där sedan startat om datorn igen så släpper problemet. Troligen har problemet kommit ur att den slogs av på knappen istället.
Jag testar och återkommer!

Funkar inte det så gör som Laban säger. In i felsäkert igen & avinstallera mobilprogrammet.
Om man bara visste hur man gjorde... :angel:
 
Sv: Windows startar inte!

Resultat;

Datorn jobbar igång, stannar, visar blå rutan *försöker hinna läsa* står någonting om "Unmotable" "Boot" och "Wolume"". Sedan går datorn tillbaka till svarta rutan med alla alternativ...

Fler förslag?
 
Sv: Windows startar inte!

Samma problem fast du avinstallerade programmet?
 
Sv: Windows startar inte!

Resultat;

Datorn jobbar igång, stannar, visar blå rutan *försöker hinna läsa* står någonting om "Unmotable" "Boot" och "Wolume"". Sedan går datorn tillbaka till svarta rutan med alla alternativ...

Fler förslag?

Du hinner inte be den att starta i felsäkert ens? Eller jo, det måste du ju ha hunnit eftersom du skre resultat *puckobansan*.... Kom du åt att avsinstallera mobilprogrammet.
 
Sv: Windows startar inte!

Samma problem fast du avinstallerade programmet?
Men jag vet ju inte hur jag avistallerar från den sidan.... :crazy:

Eller alltså, jag ser sidan där jag kan välja felsäkert läge men nästa sida (den blå) varar i en knapp sekund sedan går datorn tillbaka till sidan där jag ska välja...
Du hinner inte be den att starta i felsäkert ens? Eller jo, det måste du ju ha hunnit eftersom du skre resultat *puckobansan*....
:angel:
Kom du åt att avsinstallera mobilprogrammet.
Please tell me how! :bow:
 
Sv: Windows startar inte!

Starta i felsäkert läge. När den blåa rutan kommer upp tryck break.
 
Sv: Windows startar inte!

Eller alltså, jag ser sidan där jag kan välja felsäkert läge men nästa sida (den blå) varar i en knapp sekund sedan går datorn tillbaka till sidan där jag ska välja...
:angel:
Please tell me how! :bow:

Kontrollpanelen

Lägg till/ta bort program

Leta upp programmet i listan

Avinstallera
 
Sv: Windows startar inte!

Kontrollpanelen

Lägg till/ta bort program

Leta upp programmet i listan

Avinstallera
*förklarar tålmodigt för Bansan"

Jag kommer inte så långt. Kommer inte in på windows. Där är problemet... :p


(Vad tror du om mig egentligen...? ;) )
 
Sv: Windows startar inte!

:idea:

"break"? Samma som esc?
Hittade "break/pause" men det fungerar inte... :(

Mer text jag hunnit läsa i "blå ruten": "Ett problem har uppstått och windows har stängts av för att förebygga problem med din dator" eller nåt liknande...
 
Sv: Windows startar inte!

*förklarar tålmodigt för Bansan"

Jag kommer inte så långt. Kommer inte in på windows. Där är problemet... :p

(Vad tror du om mig egentligen...? ;) )

Det vill du inte veta :angel: ;)

Hmmm... jag har en skiva här som man kan ta till när det blir sådär :angel:

Fast något i bakhuvudet känner igen din beskrivning av rutan som flaschar förbi... Går det att trycka F12 direkt när den kommer upp?... eller F5 kanske det var förresten...
 
Senast ändrad:
Sv: Windows startar inte!

Alltså, i den blå rutan står lite om vad jag ska göra men jag hinner ju inte läsa innan den stängs ner!?!
 
Sv: Windows startar inte!

hade så där på min dator för ett tag sen, det enda som hjälpte var att starta upp allting igen :cool: Alltså radera ALLT på datan och installera nytt. Det stod också någon om 'unmountable boot volume' och en blå ruta, så pojkvännen raderade hela skiten. Fast min data var full med virus och jag fick upp den blåa rutan direkt, alltså inget om att starta i felsäkert läge eller så, bara poff, blå ruta. Ringde till Windows som i stort sett sa att datan var körd och det var bara att slänga den, men på ngt sätt lyckades pojkvännen fixa det. Förhoppningsvis har det inte gått så långt med din data! Jag kan egentligen inget om det här men lysnade på när han hade en liten föreläsning om det och kan säga att jag är VÄLDIGT noga med virusskydd nu :angel: Äh, jag svammlar bara, hoppas det löser sej!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver tips och råd hur jag ska göra med min dator. För några dagar sedan "kraschade" min hårddisk. Jag kommer in på datorn men...
Svar
16
· Visningar
1 122
Senast: Snubbelfot
·
IT & mobiler Nu har båda mina datorer problem. En är äldre och mer reservdator. Min huvuddator så att säga började få bluescreen precis när den...
Svar
3
· Visningar
1 285
Senast: Stalker
·
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 661
Senast: Araminta
·
H
IT & mobiler Jag stängde av datorn på start knappen. Nu när jag vill köra igång datorn igen så sätts den på, men sen får jag välja mellan felsäkert...
Svar
3
· Visningar
906
Senast: Hast-hund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp