wintec cair, passform

Ponylove

Trådstartare
hur är wintec cair i passformen?
Letar ny sadel o ser ofta dessa sadlar ute till bra begagnat pris. har dock ingen aning om hur de är i utformningen och beställer jag så har jag ingen chans att prova. Bor i ett land med väldigt dåligt sadelutbud på begagnatfronten (ifs nya oxå) så måste beställa en begagnad från annat land o hoppas det passar typ.

Ponnyn har hög manke, relativt rak rygg.
Tidigare sadlar som passar är Crown, appaloosa, stubben och rolf stenberg. gissar att även kieffer skulle passa bra.
Är wintec något så när liknande dessa märken? tänker främst på hur svängd/rak den är då ju bommen är ändringsbar.
 

Liknande trådar

Utrustning Nu vänder jag mig till er som har dessa dressyrsadlar . Globus crincle, passier corona , equiline contest. Dessa tre dressyrsadlar...
Svar
1
· Visningar
658
Senast: Time Lord
·
Utrustning Hej, har haft mycket sadel bekymmer med mitt fullblod. Sadelprovare häromkring har jag redan tagit ut men antingen tycker dom att det är...
Svar
17
· Visningar
3 399
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hej! Jag är helt fast i djungeln av sadlar och behöver lite hjälp. Vår lilla b-ponny har svängd rygg och mycket manke, något som jag...
Svar
1
· Visningar
1 052
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 746
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp