Wintec dressyr med cair

Evergreen

Trådstartare
Någon som har en sån?
Hur är den att rida i? :)
Hur är det sitsmässigt?

Vill gärna se bilder om någon har då någon rider i den. :)
 
Jeg har en slik. Synes den er god. Føler at den plasserer meg ganske riktig på hetsen, men har ikke noen instruktørs dom på saken.
God å ri i er den iallefall, rir kun på tur med min foreløbig. bakker og "vill" galopp er ingen problem.
 
Köpte en sådan i höstas. Har tyvärr ingen bild, men jag kan berätta att jag är mycket nöjd med min. Bekväm, lättskött, inte en alltför djup sits, får en bra sits i den. Tyvärr måste jag sälja min pga att jag har en pålle som behöver en ännu bredare bom än det vita koppjärnet.(Mycket bred pålle)
 
5000:- hade jag tänkt mig...Köpt 13/8-03. Både svart koppjärn, och vitt koppjärn inkluderat i priset. Den är endast lite använd pga häst som sakta satts igång efter ett års vila. Det visade sig att han musklar sig nu och den var redan på gränsen i bomvidden när han var omusklad så tyvärr så måste jag hitta en annan sadel.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle behöva köpa en ny sadelgjord men det tar emot, fasiken vad dyra de är 😝 Vi har just nu en Eric le Tixerant (dressyr) gjord...
Svar
4
· Visningar
669
Senast: Oknytt
·
Utrustning Fick med en massa extra remmar med tränset och gissar att det är remmar för att kunna rida bettlöst? Tänker jag rätt? Har inte hunnit...
Svar
2
· Visningar
470
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Igår provred jag i dotterns Bates Caprilli hopp för första gången. Det var som att sitta i en soffa, så skön! Jag skulle behöva en...
Svar
4
· Visningar
398
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
1 879
Senast: villhöver
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp