wintec isabell, wintec 500 (pro) och bates isabell

Sv: wintec isabell, wintec 500 (pro) och bates isabell

Vanliga wintec dressyren 500 (inte pro) och wintec isabell är inte alls likadana. Den ena passar min häst men inte den andra. Isabellen är kanon skön, och sätter en rätt i sadeln.

Här ser du lite skillnad (inte så himla bra bilder, men..):
Isabellen
2971030.jpg

500
2971029.jpg

Och det är samma koppjärn i sadlarna, så de är inte helt lika.

Jag vet inte men tror att wintec och bates isabellen är likadana, det enda som skiljer är syntet eller läder sadel.

snor tråden lite;

När man sätter i ett vidare koppjärn i wintecen så blir den ju mer svängd, är det samma sak med bates?

Skulle gissa att det är samma bom de är byggda på.Batsen är ju bara läderversionen och Wintec syntet.

Berätta på vilket sätt de inte är lika dana?
Dina bilder syns föresten inte.

Eva

Blir mycket putt i den här tråden :p E det absolut ingen som vet? :confused:

Nej Isabellen och 500 är inte exakt likadant uppbyggda men dock ganska lika... och ja bommen blir mer svängd med vidare koppjärn i både Wintec och Bates... däremot är Wintec Isabell och Bates Isabell samma sadel... fast med olika material då:) ...

Liknande trådar

Utrustning Är Fir-Tech Allroundschabrak m. Elastiska Band lika bra som Equiband Pro System?
Svar
6
· Visningar
454
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Jeg trenger noen innspill. Hesten er en lusitano, liten manke, bred, rak rygg med god lengde. Jeg har prøvd følgende saler: Prestige...
Svar
3
· Visningar
826
Senast: Sebastian
·
Fritid När jag växte upp, hade vi en Amiga 500. Och ett Nintendo 8-bitars. Båda gick sedermera sönder, men jag älskade spelen till dom! Saknar...
Svar
18
· Visningar
762
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej Är det fler som har Bates eller Wintec sadlar och som är duktiga på att passa in dem för häst och ryttare? Jag har en Bates dressage...
Svar
0
· Visningar
358
Senast: Bregen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka