Wintec pro sadel

B

**BORTTAGEN**

Jag funderar på att köpa en wintec pro sadel, någon som vet om den är något att ha? Någon som vet något om någon annan wintec,griffin eller annan syntet sadel eller rent av säljer en? :confused:

E

emci

Jag har en Wintec Pro Dressyr och jag tycker den är jättebra. I typen så är den som en Wintec 500 Dressyr bara att Pro har ett mockaliknande material på sits och kåpor dvs samma ytmaterial som Wintec Isabell. Den har även ett annat sadelgjordssystem än Wintec 500. Det är liksom ett Y-system som fixerar sadeln mycket bra. Sen är stropparna av läder och inte syntet. Man kan säga att Wintec Pro är ett lyxutförande av Wintec 500. Har även en Wintec 500 dressyr men föredrar helt klar Wintec Pro.

Liknande trådar

Utrustning Ni med wintec sadel, går det att få den att sluta squeeka? Det är stiglädrena mot sadeln som låter. Hörs att man kommer ridande, pinsamt.
Svar
7
· Visningar
668
Senast: caballus
·
Utrustning Hästen fastnade i boxdörren med stiglädret, tog ett skutt och krämpan vek sig lite utåt vilket innebär att stiglädret bara glider av nu...
Svar
3
· Visningar
619
Senast: Tscabo
·
Utrustning Nån som har förslag på sadel som är kort, passar hög manke med rygg åt det lite rakare hållet. Främsta problemet är att hästen har kort...
Svar
1
· Visningar
274
·
Utrustning Läste någonstans att det ska gå att ändra bomvidd på en spalding sadel, någon som vet om det stämmer? 🤔 Och i så fall var kan man lämna...
Svar
1
· Visningar
219
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar