Wintec rengöring

L

Love_energy

Finns det nåt sett att regöra en wintec care sadel? såpa och vatten?

"tyget" som ligger under sadelgjordsspännena (kommer ej ihåg vad det heter) det har blivit lite flockigt och gulgrått aktigt? Ska det bli såhär?
har haft sadlen i ca 3år...

Sen på utsidan (där stiglädren ligger mot kåpan, men sadelgjordspännena ligger under, där har det typ blivit lite blek/skavt? kan man fixa detta? det är en brun sadel
 
Sv: Wintec rengöring

Jag brukar använda såpa och vatten, eller bara vatten. Det finns nåt
syntetrengöring på sprayflaska men det har jag inte provat.

Min sadel (4 år gammal) är också så, sadelgjordsspännena "skaver" typ :D
 
Sv: Wintec rengöring

Min Isabell är ny, så jag har inta tvättat den ännu.Kommer nog bara tat tvätta av en med en fuktig trasa. Är den väldigt smutsig får man väl slänga in den i duschen.
Hade användt en mild tvål typ lactasyd.
 
Sv: Wintec rengöring

Jag använder såpa och vatten, det står det i "handboken" att man ska göra....
Min sadel är också fyra år gammal och jag har ocksa fått lite märken av sadelgjorden, men dock inte av stiglädrena...(min är svart)
 
Sv: Wintec rengöring

Vår Isabell Wintec är fyra år nu och vi brukar spola den med slangen och tvätta med ett medel speciellt för syntetsadlar. Varning att det tar jättelång tid att torka sadeln, boka inte in dressyrträning dagen efter säger jag bara...... Några speciella skav eller förändringar har vi inte sett till ännu!
/nocke/
 
Sv: Wintec rengöring

Det finns speciellt medel på flaska som är jätteenkelt och bra! Sadeln blir som ny och färgar inte alls! :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp