Wintec Sport

D

_Dieldi_

Någon som har en sådan?
Har fått napp om en sån som passar pållen min.
Ganska gammal, och relativt sliten men skön och passar hästen som sagt.
Hon som har den vill ha 1000:- för den, och jag funderar på att köpa den att rida i sålänge, tills jag skrapat ihop mer pengar till en BRED dressyrsadel.

Så vad tycker ni? Ska jag köpa den eller inte?
Vill även ha åsikter från er som har/haft en sån sadel :)
 
Jag har 3st varav 2 till salu pga att dom inte längre passar mina hästar. Så jag är nog part i frågan. Jag älskar nämligen dessa sadlar. Även min gubbe och min medryttare älskar dessa sadlar. Enda nackdelen för mej som är stel av reumatism är dom långa sadelgjordsstropparna. Jag kan inte dra det allra sista själv. Det dr som man normalt gör när man skrittat en stund och mjukat upp hästen. Nu får jag dra allt vad jag orkar innan jag sitter upp. Inte så kul, men alla fördelarna överväger så mycket att jag måste skiljas från 2 av sadlarna med stor sorg. Glädjen finns dock då fler kan få uppleva känslan av att sitta i en sadel med sådan kvalite till ett sådant överkomligt pris. Om du fått fatt i en för bara 1000:- är mitt råd: TA DEN FORT. Innan någon annan hinner före.
 
Jag har också en sport o är jättenöjd. Den verkar hålla hur länge som helst! Har använt den till min arab o nu när jag köpte ett halvblod på 1.70 så PASSADE den också. Wintec är kvalitesadlar, fast dom här nyaste med cair har många kommentarer om.(Jag har 5 olika wintecsadlar, fniss). Men jag är nöjd med min än så länge.
Jag har en wintec (blå) från 1989 o den är kanon! fortfarande. Så köp du den för 1000 kr men kom ihåg att göra mall med jämna mellanrum eftersom din häst kanskr får mer muskler m.m Jag tror du kommer att bli nöjd!!! :banana:
 
Nejdå. Inte sålde du den för billigt. Det är ju den jag ska behålla ju. Den passar på ponnyn som gått upp i vikt i sommar. Men den han hade tidigare passar inte den gamla damen och den hon har nu är i tajtaste laget.
Fast skulle jag få fatt i en RÖD skulle lyckan vara gjord. Eller eventuellt en klarblå...
 
Nejdå. Inte sålde du den för billigt. Det är ju den jag ska behålla ju. Den passar på ponnyn som gått upp i vikt i sommar. Men den han hade tidigare passar inte den gamla damen och den hon har nu är i tajtaste laget.
Fast skulle jag få fatt i en RÖD skulle lyckan vara gjord. Eller eventuellt en klarblå...
 
Nejdå. Inte sålde du den för billigt. Det är ju den jag ska behålla ju. Den passar på ponnyn som gått upp i vikt i sommar. Men den han hade tidigare passar inte den gamla damen och den hon har nu är i tajtaste laget.
Fast skulle jag få fatt i en RÖD skulle lyckan vara gjord. Eller eventuellt en klarblå...
 
Sv: Wintec Sport

Jag har 2stycken just nu, en blå och en svart.
Har haft en ren dressyr också.
Min kompis hade en rosa ;)
 
Sv: Wintec Sport

Gör inget när det gäller en så unik sak som WS.
Jag har i min ägo en i dressyrmodell, 16,5 xw. Mint condition!
Den säljer jag aldrig!
Synd att den slutade tillverkas.
 
Sv: Wintec Sport

Jag har oxå en gammal blå en, sport dressyr. Har tänkt göra mig av med den- den ligger t.o.m. uppe på vinden för ingen av hästarna passar i den. Men jag trodde de var värda så lite att det inte var nån idé. Men det kanske går o kränga med vinst då ändå :) Jag köpte min för 150:- :cool:
 
Sv: Wintec Sport

Jag har oxå en gammal blå en, sport dressyr. Har tänkt göra mig av med den- den ligger t.o.m. uppe på vinden för ingen av hästarna passar i den. Men jag trodde de var värda så lite att det inte var nån idé. Men det kanske går o kränga med vinst då ändå :) Jag köpte min för 150:- :cool:

hrrm... ska du sälja sadeln så är jag beredd att betala vad somhelst:love:(nästan)... om den har de mått jag e ute efter vs:banana:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 616
Senast: Myrten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 402
Senast: Snurrfian
·
Utrustning Vill bara inleda med att skriva att jag självklart kommer konsultera sadelutprövare vid köp av sadel, letar bara tips på sadelmodeller...
Svar
4
· Visningar
1 180
Senast: Bison
·
Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
2 166

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp