Bukefalos 27 år!

B

blondi3958

Är dom inte hala att rida i?
En i stallet har en sådan och den käns jätte hal :crazy:
Glider man inte väldigt i dom?

Jag sitter då stadigt i min i alla fall :D
Det beror nog på hur stadig man är i sin sits och så vidare :crazy:
Sen om sadeln är för stor i sätet så är det nog lätt att man halkar runt :)

B

blondi3958

Men den känns ju som oljat läder :crazy:
Man kanske itter stadigare, men jag har ju bara känt på den och den verkade jätte hal :crazy:

Har aldrig upplevt att de är halare än vad lädersadlar kan vara. Har man helskodda ridbyxor också så halkar man definitivt inte omkring.

Har bara provat en Wintec en gång och då med halvskodda manchesterbyxor. Jag tycker inte att den var särskilt hal, men jag blev inte direkt imponerad av kvaliteten heller. Det känns ju att det inte är läder....Fast till det priset så är det väl en helt OK sadel :)

NEJ!!!det gör man inte. Red i min Wintec i går, som jag änligen hittat, med ridbyxor som inte är helskodda och jag gled inte alls. Urskön. :bump:

Liknande trådar

Utrustning Jag har en SWB med brett ansatt hals och bred/djup bål. Hon har Rambo i det mesta ute men kan även klämmas in i Amigo när det krisar...
Svar
15
· Visningar
659
Senast: Lemeie
·
Utrustning Ni med wintec sadel, går det att få den att sluta squeeka? Det är stiglädrena mot sadeln som låter. Hörs att man kommer ridande, pinsamt.
Svar
7
· Visningar
727
Senast: caballus
·
Utrustning Hästen fastnade i boxdörren med stiglädret, tog ett skutt och krämpan vek sig lite utåt vilket innebär att stiglädret bara glider av nu...
Svar
3
· Visningar
670
Senast: Tscabo
·
Utrustning Vilken sorts bettlöst skulle passa min häst? Jag vill rida bettlöst då hästen är obekväm med vanliga bett. Vill kunna ta ledande...
Svar
6
· Visningar
743
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2023
  • Rambo summer series?