Bukefalos 26 år!

B

blondi3958

Är dom inte hala att rida i?
En i stallet har en sådan och den käns jätte hal :crazy:
Glider man inte väldigt i dom?

Jag sitter då stadigt i min i alla fall :D
Det beror nog på hur stadig man är i sin sits och så vidare :crazy:
Sen om sadeln är för stor i sätet så är det nog lätt att man halkar runt :)

B

blondi3958

Men den känns ju som oljat läder :crazy:
Man kanske itter stadigare, men jag har ju bara känt på den och den verkade jätte hal :crazy:

Har aldrig upplevt att de är halare än vad lädersadlar kan vara. Har man helskodda ridbyxor också så halkar man definitivt inte omkring.

Har bara provat en Wintec en gång och då med halvskodda manchesterbyxor. Jag tycker inte att den var särskilt hal, men jag blev inte direkt imponerad av kvaliteten heller. Det känns ju att det inte är läder....Fast till det priset så är det väl en helt OK sadel :)

NEJ!!!det gör man inte. Red i min Wintec i går, som jag änligen hittat, med ridbyxor som inte är helskodda och jag gled inte alls. Urskön. :bump:

Liknande trådar

Utrustning Hej Är det fler som har Bates eller Wintec sadlar och som är duktiga på att passa in dem för häst och ryttare? Jag har en Bates dressage...
Svar
0
· Visningar
157
  • Artikel
Dagbok Idag har varit en väldigt jobbig dag. Och jag vet inte hur jag ska göra för jag orkar liksom inte hålla på kämpa HELA tiden men jag får...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
5 971
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
707
  • Artikel
Dagbok Igår hade jag läkar samtal igen och pratade lite om hur planeringen är. Och det hon sa var att som det verkar nu så blir det en plats i...
14 15 16
Svar
319
· Visningar
9 466

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundar i värmen
  • Min sambo är hundallergisk

Hästrelaterat

• Hur mycket gräs till fångponny?