Wizards Unite

32197


Har typ inte vågat placera så många bilder ifall man får det som fot-uppdrag, men det verkar ju lösa sig :)
 
Sååå, vad tycker ni så här 1½ vecka in i spelet?

Jag stör mig fortfarande på alla animeringar, och att jag måste klicka in på "daily reward-sidan" det första jag gör varje morgon för annars registreras inga av mina "tasks" och jag får inte mina belöningar. Samtidigt som jag stör mig på spelet så har jag fastnat för det, vet inte om jag kommer bli lika fast som för Pokemon men jag tycker det är lite kul å jag kör dagligen än så länge. Har även kört en del i Forts. Idag hittade jag min FÖRSTA person i stan som kör WU, en bekant som även kör PoGo, så nu har jag äntligen en vän i stan oxå så kan kanske köra lite högre utmaningar i forten någon gång framöver.

Sedan är jag lite besviken på Portkeys - känns som ungefär samma innehåll i varenda en oavsett 2, 5 el 10km och jag tror jag bara sett två olika alternativa världar så här långt.

Någon som har kommit på hur man effektivt hanterar Runstenarna i Forts? Just nu kör jag Runestone 1 på level 1-3...
 
Sååå, vad tycker ni så här 1½ vecka in i spelet?

Jag stör mig fortfarande på alla animeringar, och att jag måste klicka in på "daily reward-sidan" det första jag gör varje morgon för annars registreras inga av mina "tasks" och jag får inte mina belöningar. Samtidigt som jag stör mig på spelet så har jag fastnat för det, vet inte om jag kommer bli lika fast som för Pokemon men jag tycker det är lite kul å jag kör dagligen än så länge. Har även kört en del i Forts. Idag hittade jag min FÖRSTA person i stan som kör WU, en bekant som även kör PoGo, så nu har jag äntligen en vän i stan oxå så kan kanske köra lite högre utmaningar i forten någon gång framöver.

Sedan är jag lite besviken på Portkeys - känns som ungefär samma innehåll i varenda en oavsett 2, 5 el 10km och jag tror jag bara sett två olika alternativa världar så här långt.

Någon som har kommit på hur man effektivt hanterar Runstenarna i Forts? Just nu kör jag Runestone 1 på level 1-3...
Håller med! Irriterar mig massor på att daily rewards inte resettar automatiskt. Även att man inte får varning om att ingrediensvalvet är fullt INNAN man öppnar en portkey... :meh:

Har nivåerna på runstenarna nån betydelse? Har inte sett nåt sånt, eller direkt märkt nån skillnad. Potions och lektioner i ens profession är det som hjälper mest. Jag har nått nivå 4 som auror och ökat stamina till 180 bl.a, vilket hjälper en hel del. Tagit mig till nivå 6 i forts på egen hand än så länge.
 
Sååå, vad tycker ni så här 1½ vecka in i spelet?

Jag stör mig fortfarande på alla animeringar, och att jag måste klicka in på "daily reward-sidan" det första jag gör varje morgon för annars registreras inga av mina "tasks" och jag får inte mina belöningar. Samtidigt som jag stör mig på spelet så har jag fastnat för det, vet inte om jag kommer bli lika fast som för Pokemon men jag tycker det är lite kul å jag kör dagligen än så länge. Har även kört en del i Forts. Idag hittade jag min FÖRSTA person i stan som kör WU, en bekant som även kör PoGo, så nu har jag äntligen en vän i stan oxå så kan kanske köra lite högre utmaningar i forten någon gång framöver.

Sedan är jag lite besviken på Portkeys - känns som ungefär samma innehåll i varenda en oavsett 2, 5 el 10km och jag tror jag bara sett två olika alternativa världar så här långt.

Någon som har kommit på hur man effektivt hanterar Runstenarna i Forts? Just nu kör jag Runestone 1 på level 1-3...
Det är roligt även om det som sagt är värdelöst när man är hemma. :D Men är jag iväg så ser jag till att spela också. Valvet blir löjligt snabbt fullt och det är ont om växthus där man kan odla. :cautious: Så jag slänger där jag har mycket av något.
 
Jag älskar spelet. :love:

Har inte problem med daily, eller så fattar jag inte vad ni menar. :D

Om jag fattat rätt så är högre siffra på runsten = svårare. Men ger också bättre reward. Typ av runsten ger typ av reward. Dock inte riktigt fattat bästa sättet att använda dem än...
 
Jag älskar det också! Men stör mig på att den inte registrerar avstånd rätt för portkeys. Jag gick 3km och fick 700m reggat :cautious:
Och att det alltid är samma foundables. Jag vet inte hur många gånger jag fångat Sprout, Slytherin Student och Nevilles Remembrall..
 
Håller med er andra att det är mycket samma samma och irriterande att försöka komma ihåg att öppna daily när man vaknar på morgonen. Ibland verkar min fastna också? Jag kan fånga enhörning en miljon gånger och sen säger den error. Men när jag tänker tillbaka på PoGo var det ju lite samma där, lite buggigt och knasigt.
Har ändå nästan helt övergett PoGo for WU. PoGo kändes så himla tråkigt och jag kom ingenstans, och det känns som att det är lite mer "action" i WU. Gillar fighterna i fortress.
 
Har fortfarande inte riktigt fattat det här med runstenarna än, men idag efter att ha blivit galet trött på att bara fånga enhörningar och buckbeaks under eventet så använde jag en Level 1 runsten för Flora och Fauna och genast fick jag några fragment Brilliant Young Acromantula och efter ytterligare en omgång så fått ihop hela bilden.
 
Jag kör nästan varje dag. Tycker det är lagom underhållande, men upplever också samma fångst ofta.. Stör mig på att appen måste vara öppen för att stegen ska registreras och om gpsen inte hänger med riktigt så reggas inte stegen rätt verkar det som..
 
Har det blivit svårare för er att ta tillbaka grejer? Fast det står low och min spel får great så står det att det inte är tillräckligt, flera gånger om. 😫
 
Har det blivit svårare för er att ta tillbaka grejer? Fast det står low och min spel får great så står det att det inte är tillräckligt, flera gånger om. 😫
vissa dagar är det helt omöjligt att få behålla något även om ajg använder potions för att förhindra att de ska upplösas...
Andra dagar kan jag kasta en skitkass "fair" och fånga på första försöket.
 
Jag bor i skogen och har 2 km till ett värdshus (och jag kan inte bara gå förbi utan måste in på skolan) men nu har det helt plötsligt dykt upp ett växthus på tennisplan som jag når från trädgården?! Tjoho! Kan jag göra något hemma om jag blir spelsugen.
 
Vi spelade 5 pers idag o körde fort. Kul var det ju när man var många men nästan stressigt att hinna på de 20s man har att komma in tillsammans.

Älskar fortfarande spelet men har inte lagt lika mycket tid den senaste veckan eller så.
 

Liknande trådar

Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 205
Senast: skogaliten
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 938
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
Svar
17
· Visningar
1 126
Senast: Enya
·
Fritid Någon som kan ge tips om en bra notsamling med kända och lättspelade låtar för piano? Jag spelade piano i några år som barn men var...
2
Svar
26
· Visningar
1 162
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp