Wohoo, ny intervju!

Jag har blivit kallad till en ny intervju! Det är på en kyrkogård. Jag checkade alla skall-krav i annonsen utom en. Det jag saknar är förarbevis för hjullastare. Men jag har ju kört baklastare förr, vilket är typ samma sak, och är inte främmande för att ta ett förarbevis för hjullastare.

Jag får väl hoppas att lönen är så pass bra att jag har råd att köra luftvärmepumpen medans jag jobbar.

Och nu får jag fundera på vad sjutton jag ska säga på intervjun.
 

Jag har blivit kallad till en ny intervju! Det är på en kyrkogård. Jag checkade alla skall-krav i annonsen utom en. Det jag saknar är förarbevis för hjullastare. Men jag har ju kört baklastare förr, vilket är typ samma sak, och är inte främmande för att ta ett förarbevis för hjullastare.

Jag får väl hoppas att lönen är så pass bra att jag har råd att köra luftvärmepumpen medans jag jobbar.

Och nu får jag fundera på vad sjutton jag ska säga på intervjun.
Tycker verkligen att du ska framhäva att du är villig att ta förarbeviset om de tar upp frågor om det :) Visar framåtanda och ett "det kan jag inte, så det går nog bra"-mentaliteten som vi bör lära oss mer från Pippi om ^^
 
Jag vet förstås inte vad de kommer att fråga om på intervjun. Men jag skulle förbereda mig på resonemang kring att det är just en kyrkogård. Du gillar parkarbete och är noggrann både med din egen trädgård och med parkerna du jobbat i tidigare, kyrkogårdar är oftast väldigt välskötta och du vill gärna vara en del av det arbetet. Jag skulle kanske till och med åka till just den aktuella kyrkogården innan intervjun, gå några varv och leta efter något positivt som du tar upp med just den. (Kanske svårt om det är mycket snö, men ...)

Jag skulle vara noga med att förklara att jag förstår vad en kyrkogård kräver av respekt, att man inte beter sig hursomhelst där. Man kanske inte ropar efter en kollega utan går fram till hen t ex. Och ännu noggrannare skulle jag vara med att få fram att jag förstår att det krävs ett respektfullt och diskret bemötande av personalen gentemot kyrkogårdens besökare, som är där i just sitt speciella ärende.

Lycka till med intervjun!
 
Senast ändrad:
Jag vet förstås inte vad de kommer att fråga om på intervjun. Men jag skulle förbereda mig på resonemang kring att det är just en kyrkogård. Du gillar parkarbete och är noggrann både med din egen trädgård och med parkerna du jobbat i tidigare, kyrkogårdar är oftast väldigt välskötta och du vill gärna vara en del av det arbetet. Jag skulle kanske till och med åka till just den aktuella kyrkogården innan intervjun, gå några varv och leta efter något positivt som du tar upp med just den. (Kanske svårt om det är mycket snö, men ...)

Jag skulle vara noga med att förklara att jag förstår vad en kyrkogård kräver av respekt, att man inte beter sig hursomhelst där. Man kanske inte ropar efter en kollega utan går fram till hen t ex. Och ännu noggrannare skulle jag vara med att få fram att jag förstår att det krävs ett respektfullt och diskret bemötande av personalen gentemot kyrkogårdens besökare, som är där i just sitt speciella ärende.

Lycka till med intervjun!
Jag är ju ingen gapig person och vet att det ofta är personer i sorg som kommer till kyrkogården. Och jag kan bete mig respektfullt och vänligt.
 
Jag sökte ett jobb där det uttryckligen stod
"Minst fyra (4) års erfarenhet av att jobba inom"
"Ansökan
Endast sökande som uppfyller kvalifikationskraven beaktas. "

Jag har 6 månader och en vecka nu ;)
Sen en massa "meriterande" kvalifukationer där jag inte ens uppfyllde ens hälften
Jag var först att bli kallad till Intervju på tjänsten
Nu tror jag inte jag kommer få det då det borde "finnas" nån som bockar i mer av deras "kvalifikationer"
Men kul ändå att bli utvald till intervju =)
 
Jag vet förstås inte vad de kommer att fråga om på intervjun. Men jag skulle förbereda mig på resonemang kring att det är just en kyrkogård. Du gillar parkarbete och är noggrann både med din egen trädgård och med parkerna du jobbat i tidigare, kyrkogårdar är oftast väldigt välskötta och du vill gärna vara en del av det arbetet. Jag skulle kanske till och med åka till just den aktuella kyrkogården innan intervjun, gå några varv och leta efter något positivt som du tar upp med just den. (Kanske svårt om det är mycket snö, men ...)

Jag skulle vara noga med att förklara att jag förstår vad en kyrkogård kräver av respekt, att man inte beter sig hursomhelst där. Man kanske inte ropar efter en kollega utan går fram till hen t ex. Och ännu noggrannare skulle jag vara med att få fram att jag förstår att det krävs ett respektfullt och diskret bemötande av personalen gentemot kyrkogårdens besökare, som är där i just sitt speciella ärende.

Lycka till med intervjun!
Lägger till att det kan vara ide att förbereda sig om frågor kring hur en förhåller sig till religionen, kristendomen och kyrkan som institution. Inte som att en behöver redovisa sitt personliga förhållningssätt i detalj eller att en måste vara troende. Men som att en ändå har reflekterat något kring sin inställning och vad det innebär att ha ett jobb med de beröringspunkterna.
 
Lägger till att det kan vara ide att förbereda sig om frågor kring hur en förhåller sig till religionen, kristendomen och kyrkan som institution. Inte som att en behöver redovisa sitt personliga förhållningssätt i detalj eller att en måste vara troende. Men som att en ändå har reflekterat något kring sin inställning och vad det innebär att ha ett jobb med de beröringspunkterna.
Ja, har tänkt på det.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har jobbat heltid i två veckor nu och började på den tredje veckan idag. I helgen var jag seg. I söndags hade jag väldigt svårt att...
Svar
11
· Visningar
1 662
Senast: Magiana
·
Skola & Jobb Kära buke! Jag behöver era kloka råd... Kort sammanfattning; Jag har under det senaste 1,5 året arbetat inom ett område som jag...
Svar
7
· Visningar
1 273
Senast: Red_Chili
·
Skola & Jobb Hjälp och råd kära Bukeorakel! Ber om ursäkt för långt och rörigt inlägg, ska försöka reducera ner det så mycket jag kan. Jag har...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
13 089
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag och min sambo har varit tillsammans i fyra år, och hittills har jag alltid tyckt bra om min svärmor. Det har aldrig varit några...
Svar
19
· Visningar
5 056
Senast: Sleepy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp