Word-fråga, markera ord

strawberrysylt

Trådstartare
Hej alla!

Ni som kan Word; jag har sökt på ett ord i mitt Word-dokument och det finns x antal av det. Jag kan markera dem, men markeringarna försvinner när jag ändrar ett av dem.
Jag hade velat att de andra fortsatte vara markerade.
Går det? Hur?

Tack :) :)
 
Kanske inte svar på din fråga men...

Om det är så att du i ett dokument behöver ändra "Andersson" till "Petersson" så använder du Ersätt. Dvs Du skriver in det du letar efter och vad du ska ersätta det med.

(Mitt favoritverktyg för att ta bort mina alldeles för ofta förekommande dubbla mellanslag t.ex.)

Vill du bara att du ska hitta alla orden du söker kan du ju ersätta dem med fetstilt? Och sedan gå igenom ett efter ett och redigera, och sedan ändra tillbaka till normal.

/tanten - tidigare wordutbildare
 
Word är fantasiskt :)

Markera hela texten och ändra allt till fetstil och sedan tillbaka. Då "nollställer " du.

Tack!

Åh, det tog ett tag innan jag fattade. Jag trodde jag behövde sitta manuellt och dra och markera själv och tänkte att det måste ju finnas nåt enklare sätt 😆. Men nu fattade jag, tack!
 
Okej, en till fråga. Jag har lyckats sätta dit ett vågrätt tjockt streck i mitt Word-dokument som jag inte får bort ?? Hjälp!?
 
Okej, en till fråga. Jag har lyckats sätta dit ett vågrätt tjockt streck i mitt Word-dokument som jag inte får bort ?? Hjälp!?
Slå på visa-alla-tecken - mitt på menyraden. Om det är ett objekt, ett tecken, så ser du det där. Du kan prova delete eller att backa bort det.

Det kan också vara en kantlinje. Kantlinjer ligger under visa alla på menyn. Klicka ingen kantlinje där.

Hjälpte det?
 
Slå på visa-alla-tecken - mitt på menyraden. Om det är ett objekt, ett tecken, så ser du det där. Du kan prova delete eller att backa bort det.

Det kan också vara en kantlinje. Kantlinjer ligger under visa alla på menyn. Klicka ingen kantlinje där.

Hjälpte det?

Tack för hjälpen :)

Jag fick bort ett streck av två 🤔. Det andra vill inte försvinna...
 

Liknande trådar

Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 143
Senast: Praefatio
·
IT & mobiler Jag går en kurs i att skriva manus för film och TV. Det program som används heter Final Draft kostar ca 2000 SEK för PC och 150 för...
Svar
4
· Visningar
523
Senast: Myrten
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 668
Hemmet Hemnet-knarkar för fullt och tittar på en massa planlösningar, den ena värre än den andra ;). Och några få smarta, genomtänkta. Hur har...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
9 243
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp