Word-fråga, markera ord

strawberrysylt

Trådstartare
Hej alla!

Ni som kan Word; jag har sökt på ett ord i mitt Word-dokument och det finns x antal av det. Jag kan markera dem, men markeringarna försvinner när jag ändrar ett av dem.
Jag hade velat att de andra fortsatte vara markerade.
Går det? Hur?

Tack :) :)
 
Kanske inte svar på din fråga men...

Om det är så att du i ett dokument behöver ändra "Andersson" till "Petersson" så använder du Ersätt. Dvs Du skriver in det du letar efter och vad du ska ersätta det med.

(Mitt favoritverktyg för att ta bort mina alldeles för ofta förekommande dubbla mellanslag t.ex.)

Vill du bara att du ska hitta alla orden du söker kan du ju ersätta dem med fetstilt? Och sedan gå igenom ett efter ett och redigera, och sedan ändra tillbaka till normal.

/tanten - tidigare wordutbildare
 
Word är fantasiskt :)

Markera hela texten och ändra allt till fetstil och sedan tillbaka. Då "nollställer " du.

Tack!

Åh, det tog ett tag innan jag fattade. Jag trodde jag behövde sitta manuellt och dra och markera själv och tänkte att det måste ju finnas nåt enklare sätt 😆. Men nu fattade jag, tack!
 
Okej, en till fråga. Jag har lyckats sätta dit ett vågrätt tjockt streck i mitt Word-dokument som jag inte får bort ?? Hjälp!?
 
Okej, en till fråga. Jag har lyckats sätta dit ett vågrätt tjockt streck i mitt Word-dokument som jag inte får bort ?? Hjälp!?
Slå på visa-alla-tecken - mitt på menyraden. Om det är ett objekt, ett tecken, så ser du det där. Du kan prova delete eller att backa bort det.

Det kan också vara en kantlinje. Kantlinjer ligger under visa alla på menyn. Klicka ingen kantlinje där.

Hjälpte det?
 
Slå på visa-alla-tecken - mitt på menyraden. Om det är ett objekt, ett tecken, så ser du det där. Du kan prova delete eller att backa bort det.

Det kan också vara en kantlinje. Kantlinjer ligger under visa alla på menyn. Klicka ingen kantlinje där.

Hjälpte det?

Tack för hjälpen :)

Jag fick bort ett streck av två 🤔. Det andra vill inte försvinna...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 547
Senast: YlvaG
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 112
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Jag har ADD och autism och har aldrig förstått tjusningen med fysisk ansträngning - i stunden är det enbart obehagligt. Träning hänger...
2
Svar
27
· Visningar
1 717
Senast: Mkb
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
711

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp