Working Equitation

Mithalagos

Trådstartare
Tycker att vi WE-ryttare också ska ha en egen tråd där vi kan prata om träning, tävling, mm.

Själv bor jag i Hudik och har ganska precis börjat inrikta mig mot den här grenen på "allvar" och har i sommar fått ordning på alla "hindren" i teknikbanan. Skära ut en tjur med hjälp av en cirkelsåg var ingen höjdare...

Tränar regelbundet för Carsten Nihlén samt dressyrtränare som själv varit uppe på svår nivå.

Var finns ni andra, vad har ni för hästar och vem/vilka tränar ni för?
 
Sv: Working Equitation

Det finns en tråd redan, vi kanske blir hänvisade dit.
Jag har en sexårig arab, är skapligt ny på WE, men tycker att det är så otroligt kul! Vi började med western, men har halkat över mer och mer på WE.
Hittills tränar jag bara dressyrdelen för tränare.
Vi håller på och snickrar ihop en bana i min ridklubb och tränar så länge med den utrustning vi har. Vi har kurs på gång för Ulrika Pernler plus att jag har tänkt åka till Lotta på Kulla Vreta vid Enköping nån gång.
Jag är lyckligt lottad att bo rätt så centralt i Sverige, Västeråstrakten, så det mesta finns inom rimligt avstånd.
 
Sv: Working Equitation

Letade men hittade faktiskt ingen.. :angel:

Jag tävlade också western i flera år, främst reining upp på B-nivå, men tilltalas starkt av WE.

Min tränare bor i södra Halland så jag plockar upp honom hit och ordnar clinics med jämna mellanrum. Planen är dock att flytta söderut för det är, som du säger, ett betydligt större utbud nedåt i landet.
 
Sv: Working Equitation

Hej! Bor i Munka Ljungby, börjat med we och tycker det är skitkul! Tränat o pay n ride tävlat min mans kallblod (skulle gått debutant i år men blev sjuk). Har en Camargue , 4 år som tanken är att utveckas med i grenen. Har lite svårt att hitta tränare för träning, och när det finns nått på g, blir det oftast inställt pga för få intressenter vilket jag har svårt att begripa. Verkar va så många som har upptäckt denna gren.
Jag är fullt nöjd med mitt val att lämna islandshästvärlden efter ca 25 år, och börja med denna roliga och givande gren med mina hästar.
 
Sv: Working Equitation

Kul!!
Nej, det är tyvärr lite trögt i vissa områden. Där jag bor är det svårt att få ihop folk men anordnade en clinic i Luleå i helgen och den var överfull och hade en rätt lång reservlista! Nästa clinic som vi planerar i mars är redan full!
Men men, bara att kämpa vidare här hemma också... :D
 
Sv: Working Equitation

Hej! Jag finns i en liten by utanför uppsala som heter örsundsbro, min 2 åriga arabvalack ska få testa på WE och det ska bli extra intressant när vi kommer igång på riktigt :D Kul med en sådan här tråd så man kan läsa och kika :D kan ingen slänga upp lite bilder?
 
Sv: Working Equitation

Kl

Jag har suttit hela dagen och försökt hitta info om hur jag kan börja med WE, men hittar noll! Bor i Västra Götaland, 5 mil norr om Göteborg. Har ett 11årigt paintsto som jag gärna skulle vilja prova WE på!

Någon som kan tipsa om vart jag ska vända mig? :S

Och en liten fråga: Läste i TR på nätet att man i de lätta klasserna får tävla på Pelham med delta (?), gäller en eller två händer då?
 
Sv: Working Equitation

Jag rider inte WE själv men jag tränar dressyr för Cecilia Hansson som även sysslar med WE och vi har ju självklart fått prova på och det var riktigt roligt! :)
 
Sv: Working Equitation

Jag bor i Skåne och har tränat WE sporadiskt under lite drygt ett års tid. Vi har haft träningsuppehåll en tid nu av diverse anledningar, men ska börja snart igen. Tränar då för Julia Wittsell.

Jag behövde något "roligare" att pyssla med, då min gamle - efter tretton år på ridskola - inte tycker att det är sådär jätteintressant med vanlig dressyr. Får mycket bättre bjudning i WEn!
Vi har även WE-inslag i lektionerna på ridskolan där jag har köpt honom ifrån.
 
Sv: Working Equitation

Känner tyvärr ingen kring Göteborg, men har du kollat på svenska WE-sidan på Facebook? Där borde iaf någon veta..
 
Sv: Working Equitation

Jag har suttit hela dagen och försökt hitta info om hur jag kan börja med WE, men hittar noll! Bor i Västra Götaland, 5 mil norr om Göteborg. Har ett 11årigt paintsto som jag gärna skulle vilja prova WE på!

Någon som kan tipsa om vart jag ska vända mig? :S

Det hålls regelbunden träning i Kareby utanför Kungälv för Johanna Nygren. Dit kommer även Joao Lynce och Paolo Bastos och håller kurser.
Jan Gustavsson håller träning i Herrljunga en gång i månaden.
Skaraortens RF kommer att starta WE-träning på ridskolan VT-13 där även ryttare med privathästar är välkomna.

Och en liten fråga: Läste i TR på nätet att man i de lätta klasserna får tävla på Pelham med delta (?), gäller en eller två händer då?
Två händer. Det är bara i svår klass man rider enhändigt.
 
Sv: Working Equitation

detta är jag väldigt intresserad av, vill lära mig mer, finns hemsidor? facebook sa nån
 
Sv: Working Equitation

Kontakta Ölmstad eller Vissmålen, som finns nära dig. De är duktiga på WE och har både träningar och tävlingar.
 
Sv: Working Equitation

På FB kan du leta efter Working Equitation SvRF, den brukar vara ganska aktiv. Finns även en del mer lokala FB-sidor.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 539
Senast: Görel
·
Övr. Grenar Ni som är nyfikna/intreserade av Working Equitation är varmt välkomna till Rogstorp i Kareby den 19 juni då Kungälvs Hästsportklubb...
Svar
0
· Visningar
1 107
Senast: _Leila_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp