WRAS / WTA auktoriserade tränare

alazzi

Trådstartare
Funderar man över om ens tränare har utbildning? Jag väljer personligen inte tränare efter om de är utbildade öht, för mig är det annat som avgör vem jag tränar för.

Först och främst tillgängligheten. De få gånger som jag har fått möjlighet att rida clinics för någon så har jag alltid anmält mig.

Kunnighet och pedagogiskt förmåga är viktigt.

Pris (?) har inte backat för någons pris hittills men kan tänka mig att priset kan spela in.

Hur resonerar ni? Kollar ni om tränaren finns med på listan innan ni börjar träna?

Är tränarens egna tävlingsmeriter viktigare än deras formella utbildning?



Vitt eller svart? Jag har haft en tränare som var noga med kvitton och tog in alla inkomster i verksamheten men det torde vara rätt ovanligt?
 
Jag tycker att tävlingsmeritkravet på tränarna är rätt svårt att förstå. Man kan vara en mycket duktig pedagog även om man inte har fräscha tävlingsmeriter.

Särskilt som det krävs en tjock plånbok numera för att kunna tävla på lite högre nivå.
 
Jag tittar överhuvudtaget inte på utbildning på papper. Jag vill nog gärna se lite meriter, eller rekommendation från andra/lyssnat själv på en träning.
Sedan kan man ju aldrig veta att tränaren är rätt för en själv förrän man provat. Jag måste känna att jag respekterar personen i fråga, att jag litar på att det tränaren säger faktiskt är logiskt osv..
 
Jag tycker att det viktigaste är att se hur tränaren hanterar hästar.
Inte bara sina egna, utan allas som är där och tränar. Ingen "rasism" får förekomma..! Och en tränare som inte respekterar hästen lika mycket som människan (eller tvärtom) är inte heller en särskilt bra tränare i mina ögon.

Tränaren ska vara lätt att lyssna på, bra på att lära ut och vara respektingivande.
Priset har faktiskt betydelse för mig, tyvärr. -student-

Dessutom bör den som tränar mig ha ett väldigt stort tålamodsförråd. :smirk:

Tur att jag har en superbra tränare i stallet :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp